جزییات دیدار اسدالله عسگراولادی با نخست وزیر چین/ عسگراولادی: چینی ها را به خرید پسته ایران ترغیب کردم

اسدالله عسگراولادی که به تازگی از چین و اجلاس مشترک سالانه دو کشور بازگشته، به ملاقات چند دقیقه ای خود با نخست وزیر چین در حاشیه این اجلاس اشاره کرده و اینکه “ون جیا بائو” نخست وزیر چین، از آمادگی این کشور برای خریداری کل ۴۰ میلیارد دلار کالای صادرات غیرنفتی ایران خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاین عسگراولادی که تجارت با چین را بیشتر از هر کس دیگری بلد است و زبان اقتصادی و دیپلماسی این کشور را نیز به خوبی می داند، این خبر را در نشست توسعه روابط تجاری با چین که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، در حضور مسوولان دولتی ایران اعلام کرد.
عسگراولادی در این جلسه به ملاقات چند دقیقه ای خود با نخست وزیر چین در حاشیه اجلاس مشترک سالانه دو کشور اشاره کرد و اینکه او در این دیدار، چینی ها را به خرید پسته ایران ترغیب کرده است که اگر هر چینی یک پسته در سال مصرف داشته باشد، معادل ۱۴۰ هزار تن پسته تولیدی ایران به این کشور فروخته می شود که ارزآوری بالایی برای کشور دارد.

او همچنین گفت: « نخست وزیر چین در این ملاقات آمار کل صادرات ایران را پرس و جو شد و سپس اعلام کرد که آمادگی دارد کل ۴۰ میلیارد دلار کالای صادرات غیرنفتی ایران را خریداری کند. »
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.