جشنواره تئاتر تک ، معرف ظرفیت های تازه است

۰۹اردیبهشت،

سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره، ۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت ۹۲ در فرهنگسرای نیاوران،کارگاه نمایش تئاتر شهر و سالن ماه حوزه هنری با اجرای ۳۴ اثر نمایشی برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره ، ۱۹ اثر نمایشی در بخش مسابقه به روی صحنه می رود که نمایش «خاطرات یک گاو» به کارگردانی «نفیسه لاله » در روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۸ در استودیو صدای فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.  
لاله در مورد برگزاری این جشنواره گفت : برگزاری این جشنواره، می تواند معرف ظرفیت های تازه، فضاها ، گروه ها و جوانان نو پای عرصه ی تئاتر باشد.
وی با اعلام رضایت از روند برپایی این جشنواره ادامه داد : با توجه به وضعیت کنونی تئاتر و اگر بخواهم واقع بینانه پاسخ این سوال را بدهم باید بگویم از روند برپایی این جشنواره راضی هستم . ولی نکاتی مانند  تاخیر برگزاری جشنواره و تغییر زمان های پیش بینی شده در مراحل مختلف سبب کاهش انرژی گروه ها شد.
نفیسه لاله کارگردان نمایش «خاطرات یک گاو »، دربارهٔ شباهت ها و تفاوت های کارگردانی این گونه تئاتری در مقایسه با دیگر ژانرهای نمایشی گفت: جذابیت و مخاطره دو روی سکه ی این نوع تئاتر می باشند. از نظر من ، تئاتر تک نفره به همان اندازه که می تواند جذاب باشد، خطر یکنواختی و خسته کنندگی نیز دارد. چرا که یکی از ارکان اصلی تئاتر بازیگر است که ظرفیتهای محدودی برای حضور در روی صحنه دارد و در این گونه تئاتری برای حفظ مخاطب در طول اجر باید تمهیدی اندیشیده شود که این همان خلاقیت هایی است که امکان شکل گرفتنشان در تئاترتک نفره به وجود می آید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.