جشنواره تئاتر ورامین با وقفه‌ای ۶ ساله برگزار شد

۲۶ام بهمن ،

دبیر دهمین جشنواره نمایشی شهرستان ورامین:

دبیر دهمین جشنواره نمایشی شهرستان ورامین گفت: جشنواره نمایشی شهرستان ورامین به عنوان یکی از باسابقه‌ترین جشنواره‌های تئاتری امسال پس از وقفه‌ای ۶ ساله برگزار شد و یکشنبه به کار خود پایان می‌دهد.

امیرحسین شفیعی در گفتگو با هنرآنلاین ضمن تشریح برنامه های اجرا شده در دهمین جشنواره نمایشی شهرستان ورامین اظهار داشت: گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در این جشنواره اغلب از پیشوا، قرچک، ورامین و پاکدشت شرکت کرده‌اند و از میان ۳۳ گروه پذیرفته شده، برای بازبینی ۱۵ گروه متقاضی شرکت در بخش اصلی و رقابتی جشنواره می باشند.

شفیعی در ادامه افزود: برای بالا بردن ظرفیت تئاتری شهرستان ورامین برای اولین‌بار در برگزاری دور دهم این جشنواره بخش هنرجویی را نیز برگزار می‌کنیم که هنرجویان در قالب کلاس‌هایی، اصول نمایشی را فراگرفته و با همیاری کارشناسان تئاتری که از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین اعزام شده‌اند آثاری را تولید و در این جشنواره اجرا خواهند کرد تا به این وسیله نسل علمی و هنری را تربیت کنیم.

دبیر دهمین جشنواره نمایشی شهرستان ورامین با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر نیز گروه‌های تئاتر خیابانی این جشنواره صبح‌ها در در مدارس این شهرستان حضور داشته اند ادامه داد: اجرای نمایش خیابانی برای دانش‌آموزان و علاوه بر این یک نمایش خیابانی هم با موضوع پیامبراعظم(ص) و با نام “مدار ۹۲” از برنامه های این جشنواره بود.

شفیعی در پایان اختتامیه دهمین جشنواره نمایشی شهرستان ورامین را ۲۹ بهمن اعلام کرد و گفت: در روزهای پایانی جشنواره هم کارگاه های آموزشی با حضور رحمت امینی، میکائیل شهرستانی و حمید پورآذری برگزار می گردد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.