جشنواره شعر فجر یک جشن ملی باشد

۱۶م دیماه ،

فاضل نظری:

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ فاضل نظری شاعر و از برگزیدگان دوره‌های قبلی جشنواره بین‌المللی شعر فجر معتقد است این جشنواره باید یک جشن ملی باشد که در آن «ایرانیها به خاطر نعمت شعر که خداوند به آنها عطا کرده است، از او شکرگزاری کنند».

به گزارش سینما پرس، فاضل نظری در گفت و گو با روابط عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، برگزاری این جشنواره را مهم توصیف کرد و گفت: نبود این جشنواه تاثیرگذار است و شاید امروز نتوانیم تاثیر حضور آن را حس کنیم اما تاثیر نبودن آن محسوس است.

وی جشنواره شعر فجر را بخشی از یک فرآیند و حلقه‌ای از یک زنجیره کلی‌تر در عرصه شعر عنوان کرد و افزود: باید این حلقه‌ها کنار هم شکل بگیرند، آن وقت موفقیت جشنواره شعر فجر هم بیشتر به چشم می‌آید.

سراینده مجموعه اشعار «اقلیت» و «آن‌ها» اضافه کرد: جشنواره شعر فجر یک نقطه آغاز است نه یک نقطه پایان و باید ایجاد انگیزه کند و ظرفیت‌های تازه در شعر به وجود بیاورد و در عرصه شعر کشور جریان‌ساز باشد.

نظری گفت: چهره‌هایی که این جشنواره شناسایی می‌کند، باید مورد حمایت قرار گیرند و وارد جریان اثرگذار شعر بشوند، جشنواره شعر فجر می‌تواند در پرورش استعدادها نقش مهمی ایفا کند ولی در این خصوص هنوز راه بسیاری مانده که باید طی شود.

سراینده «گریه‌های امپراطور» ادامه داد: جشنواره شعر فجر به نسبت مدت زمان کوتاهی که طی کرده و شش دوره‌ آن که برگزار شده است، به نظر می‌رسد روز به روز دارد جای خودش را بهتر و بیشتر پیدا می‌کند.

دبیر علمی سومین جشنواره بین‌المللی شعر فجر همچنین دربارهٔ پیشنهاد انتخاب بهترین شاعر از نگاه مردم در جشنواره امسال نیز که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده است، گفت: این موضوع، پیشنهاد خوبی است و در مجموع هر چقدر جشنواره شعر فجر به سمت توجه مردم حرکت کند، باز هم کم است، واقعیت این است که شعر ثروت مردم است نه ثروت شاعران و این ثروت باید به مردم نشان داده شود.

این شاعر سپس با ذکر مثالی به اهمیت شعر در ایران پرداخت و گفت: فکر کنید کسی یک انگشتر قدیمی و گرانبها داشته باشد اما چون ارزش آن را نمی‌داند، ممکن است آن را به هر کسی هدیه کند یا هر جایی آن را جا بگذارد. ما باید در روزگار خودمان ارزش این انگشتر جواهرنشان را بدانیم که هر کدام از ما روزی آن به دست کرده‌ایم.

وی ادامه داد: هر چقدر این جواهر بیشتر به مردم عرضه و نشان داده شود، ارزش آن برای آنها بیشتر آشکار خواهد شد و لذا من فکر می‌کنم جشنواره شعر فجر باید یک جشن ملی باشد برای شعر و روز شکرگزاری ما ایرانیها باشد به خاطر نعمت شعر که خدا به ما عطا کرده است.

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۷۶۷


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.