جشنواره علم تا عمل نمادی از روند تکمیلی پیشرفت کشور

با توجه به پیشرفت های علمی و فناوری در دهه چهارم هم اکنون جشنواره علم تا عمل نمادی از روند تکمیلی پیشرفت کشور به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشیممتازنیوز، دکتر نسرین سلطان خواه معاون علمی ریاست جمهوری صبح  امروز در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره علم تا عمل طی سخنرانی گفت: طرح هایی که در این جشنواره ارائه شده بیش از ۳ هزار طرح بوده که از میان ۲۸۵۱ طرح در مرحله اول پذیرش و از آن تعداد ۱۴۲۰ طرح که در مرحله تجاری شدن قرار گرفته است مورد انتخاب واقع شد که البته بسیاری از این طرح یا تجاری شده یا نمونه اولیه آن ساخته شده و یا به تولید انبوه رسیده است که در این میان نیازمند حمایت مسئولین برای فتح بازارهای داخلی و بین المللی است.
 
وی افزود: این جشنواره نمادی از روند تکمیلی پیشرفت کشور است چنانچه روند توسعه فناوری در دهه چهارم رشد بالاتری داشته است.
 
سلطان خواه تصریح کرد: اهداف توسعه فناوری تکامل یافته در ارائه دستاورد های فناوری و تجاری سازی و ثروت زایی در جامعه مورد توجه مقام معظم رهبری و مسئولین است.
 
وی به محور های جدید سومین جشنواره علم تا عمل اشاره کرد و افزود: زنجیره ارزش شرکت های دانش بنیان و دیپلماسی که نقش مهمی در تحقق اهداف شرکت های دانش بنیان دارند از محور های جدید این جشنواره است که البته یک مدل جدید همکاری بین دانش و صنعت به شمار می آید.
 
** حمایت از فناوران در بازارهای داخلی و منطقه ای
 
سلطان خواه در ادامه گفت: شرکت های دانش بنیان دیگر احتیاج به زمین و ساختمان برای رسیدن به اهداف خود ندارند بلکه این شرکت ها نیازمند سرمایه انسانی متخصص و فکر و نوآوری و خلاقیت هستند که از ویژگی های بارز این شرکت ها به شمار می آید.
 
وی تصریح کرد: هم اکنون ۹ شرکت دانش بنیان شکل گرفته که برای این شرکت ها الزامات و حمایت هایی از جمله حمایت مالی ( بر اساس صندوق نوآوری ، تسهیلات بیمه و مالیات) باید در نظر گرفته شود همچنین تسهیلات کسب و کار و حضور برای فتح بازار های داخلی و منطقه ای برای تسهیلات غیر پولی همچون بیمه و گمرکات از جمله حمایت های است که برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.
 
وی تصریح کرد: به دنبال حمایت از شرکت های دانش بنیان با پیگیری در زمینه لایحه زنجیره ارزش افزودگی برای پیشرفت در این شرکت ها هستیم.
 
وی خاطر نشان کرد: همچنین برای حمایت بیشتر از شرکت دانش بنیان تسهیل در صادرات و جلوگیری از خروج مواد اولیه خام برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده که مورد حمایت دولت قرار گرفته است./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.