جشنواره فجر، جشنواره‌ای شناخته شده در دنیا

۳۰م دیماه ،

چانگ یا پارک، کارگردان کره جنوبی معتقد است، جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دنیا معروف است و طرفدار دارد.

به گزارش هنرآنلاین، چانگ یا پارک با این توضیح که داستان نمایش “هتل شگفت انگیز” واقعی است، گفت: داستان نمایش به زمان اشغال کره توسط ژاپن بر می گردد زمانی که سربازان ژاپنی، زنان کره ای را به عنوان برده به اسارت گرفتند.

وی افزود: این جنگ سال ۱۹۳۰ آغاز و سال ۱۹۴۵ پایان یافت. ولی هنوز درد آن در کره جنوبی احساس می گردد. این واقعه در نمایش بازگو می گردد تا تاریخ خشونت بار آن تکرار نشود و همچنین تاکیدی باشد برای فراموش نشدن آن؛ چون برای این اقدام، اشغالگران باید به طور رسمی عذرخواهی کند.

در ادامه، چانگ یا پارک با بیان این که یک دهه است با تئاتر ایران آشنا شدم، تصریح کرد: ایران در عرصه هنر تئاتر، هنرمندان خوب و قوی دارد.

این کارگردان هنر و فرهنگ ایران را بسیار غنی دانست و افزود: همیشه آرزو داشتم در جشنواره بین المللی تئاتر فجر شرکت کنم. این جشنواره بسیار معروف، در دنیا شناخته شده است و طرفدار دارد.

نمایش “هتل شگفت انگیز” داستان چهار زن است که توسط ارتش ژاپن به اسارت گرفته می شوند. آنها مشتاقانه به دنبال پایان جنگ می باشند. اما خبری از پایان جنگ نیست تا این که یکی از زنان تصمیم به فرار می‌گیرد.

ییسون جونگ، سنگ هی لی، میسون جین، سورا سون، یونگهو لی و سانگجا لی بازیگران نمایش می باشند.

کولین دییک طراح صحنه، سنگهی لی طراح لباس و جوگسوب اوه، جانگیون لی طراح حرکت است.

نمایش “هتل شگفت انگیز” نوشته لوون مولر و کارگردانی چانگ یا پارک یکشنبه و دوشنبه ۸ و ۹ بهمن همزمان با سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تالار وحدت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.