جشنواره فیلم افلاک آغاز به کار کرد

جشنواره فیلم افلاک آغاز به کار کرد
خبر – ۱۹ اردیبهشت – منبع : سینمافردا

جشنواره‌ منطقه‌ای سینمای جوان «افلاک» در خرم‌آباد آغاز به کار کرد.


جشنواره فیلم افلاک آغاز به کار کرد

به گزارش سینمافردا، عصر روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه چهل‌و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان رسما کار خود را آغاز کرد.

در این مراسم که با حضور علی اسماعیلیان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و دبیر جشنواره و همچنین معاون فرهنگی، رئیس ارشاد شهرستان خرم آباد، و جمعی از مسئولین فرهنگی استان، هنرمندان شرکت‌کننده از هفت استان کشور، عکاسان لرستانی و اصحاب رسانه و مطبوعات استان، از ساعت ۱۹ الی ۲۰ درمحل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار شد.

پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجیداسماعیلیان دبیر جشنواره ضمن خیرمقدم به میهمانان و شرکت کنندگان جشنواره گفت: این جشنواره به منظور ایجاد فضای تعامل و همدلی میان هنرمندان هفت استان کشور از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه خرم آباد برگزار خواهد شد و علاوه بر نمایش فیلم‌های بخش مسابقه، نقد و بررسی فیلم‌ها، کارگاه‌های عملی و تئوری عکاسی و کارگاه فیلمنامه‌نویسی و فیلمنامه خوانی سرانجام عصر روزپنجشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس سازمان سینمایی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، جمعی از معاونین ومدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان، اصحاب رسانه و مطبوعات با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

در ادامه این مراسم نگارخانه هژبر توسط پیشکسوت عکاسی استان، شمس الله کوگانی افتتاح شد و پس از بازدید میهمانان ازنمایشگاه اصلی، دومین گالری جشنواره که در نگارخانه سرو شامل ۳۳ قطعه از عکسهای نمایشگاه طبیعت زیبای ایران بود توسط جوان‌ترین شرکت‌کننده در جشنواره افتتاح شد.

هاشم میرزاخانی در پیام خود به این جشنواره نوشت: امروز خدای را سپاس می‌گوییم که نسلی دیگر از فیلمسازان جوان در این برهه می‌کوشد بخشی از توانمندی، ابتکار و خلاقیت و نو‌اندیشی هنر خویش را باتجربه‌ای ارزشمند به نمایش بگذارد، نسلی که زبانش اثر‌گذار و دامنه ودیعه هنرش می‌تواند فرهنگ ملل و اقوام را با حسی مشترک مانوس و مرتبط نماید وضمن ایجاد شورمندی وشوق در حوزه هنری بستری نو برای کشف استعداد‌های شگرف در این دیار باشد.

وی در ادامه افزود: بی شک این نگاه، ظرفیت عمیق فرهنگی و تبادل نگرش‌های نو و درک سلیقه‌های متقابل سینمای جوانان را به سمت چشم اندازی روشن سوق خواهد داد و جشنواره‌ها فرصتی بی ‌دیل برای ارایه اصالت روح هنر و فرهنگ ایران اسلامی است که این کاروان را به مسیر تعالی و توسعه رسالت انسان رهنمون خواهد کرد.

حبیب‌الله دهمرده استاندار لرستان در بخشی از پیامی که به چهل و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، سینما را حائز موثرترین نقش در ساماندهی زیباشناسانه پیام‌ها و عواصف و احساسات خواند و گفت: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در لرستان بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ اسلامی است که در آیین‌ها و رسوم مردم رسوخ کرده است و فیلمساز فیلم کوتاه می‌تواند فارغ از وابستگی و قیودات حوزه صنعت وسرمایه در سینما، در بیان و انعکاس حقایق، خالصانه‌تر وارد شود.

بنا بر این گزارش، برنامه‌های روز اول چهل و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان اعلام شد، سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه طی ۴سانس ۹۰ دقیقه‌ای و یک سانس ۶۰ دقیقه‌ای ۴۰ فیلم کوتاه  در بخش مسابقه به نمایش در خواهد آمد و سپس فیلم‌های منتخب انیمیشن ایران و جهان از ساعت ۱۹ الی ۲۰برروی پرده می‌روند.

نقد و بررسی فیلم‌های بخش مسابقه توسط حمید بهمنی کارگردان و فیلمساز نامی کشور از ساعت ۲۰ الی ۲۱/۳۰ پایان بخش برنامه افلاک برای فیلمسازان در روز اول نمایش است.

نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های این جشنواره در دو بخش فیلمنامه و عکس از ساعت ۱۸ الی۲۰ برگزار خواهد شد که در بخش عکس شامل گپ خودمانی، نقد و بررسی عکس‌های بخش مسابقه با حضور ابراهیم صافی  و در بخش فیلمنامه کارگاه تخصصی فیلمنامه نویسی با حضور هادی مقدم دوست خواهد بود.

چهل و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان از صبح سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه با حضور هفت استان کرمانشاه، کردستان، مرکزی،لرستان، ایلام، خوزستان و همدان کار خود ر ادامه می‌دهد.

: برای به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از لینک روبرو استفاده کنید


خبرنامه سینما فردا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.