جشنواره فیلم کودک باعث ارتقاء فعالیت‌های هنری در کشور می‌شود

مهدی امینی خواه:

سینماپرس-گروه سینما/ مهدی امینی خواه – بازیگر سینما و تلویزیون – گفت: به نظرم هر جشنوارهای که باعث ارتقای فعالیت هنری در کشور شود بسیار مفید است و حتما از آن استقبال می‌شود.

به گزارش سینماپرس، این بازیگر در گفتگو با ستاد خبری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، افزود: از جمله محاسن جشنواره فیلم کودک و نوجوان به نمایش درآمدن تولیدات در حوزه کودک و نوجوان است و اینکه تولیدات مورد ارزیابی قرار گرفته و به این می‌انجامد که کیفیت کار فیلمسازان هم در مقایسه با هم معلوم و البته ارتقاء یابد.

امینی خواه حضور هنرمندان را در رونق بخشیدن به برگزاری این جشنواره بسیار موثر دانست و گفت: حضور هنرمندان باعث رسمیت بخشیدن بیشتر به جشنواره می‌شود ‌و البته انگیزه بیشتری هم برای دست اندرکاران در راستای فعالیت اجرایی‌شان می‌شود.

بازیگر فیلم «نسل سوخته» با توجه به این که کودکان بخش قابل توجهی از جامعه هستند و طیف بسیار حساسی را هم شامل می‌شوند افزود: کودکان قشر وسیعی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین باید تولیدات‌مان از سطح کیفی بالایی برخوردار باشند و همانطور که جشنواره در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته امسال هم امیدوارم پناسیل‌هایی را نمایان کند تا جایگاه ویژه‌تری برای خود ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه این گونه سینمایی باید حتماً توسط دولت حمایت ویژه شود بیان کرد: جشنواره فیلم کودک باید پشتوانه داشته باشد و سرمایه گذاری و سیاستگذاری‌های لازم برای تولید فیلم صورت گیرد تا سینمای کودک بتواند بهتر روی پاهای خود بایستد.

بازیگر فیلم «سجاده» با اشاره به اینکه این فیلم، برای حضور در جشنواره فیلم کودک ساخته شده است، گفت: کارگردانی این فیلم بر عهده شهرزاد سالمی است و من افتخار بازی در کنار کاظم افرندنیا و عنایت بخشی را در این اثر سینمایی داشتم.

وی افزود: با توجه به اینکه مخاطب ما کودکان هستند و از روحیه لطیفی برخوردارند، تولیدات‌مان باید از سطح کیفی مناسبی البته با زبان ساده برخوردار باشد تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

امینی خواه در پایان گفت: وظیفه اصلی سینماگران در حوزه فیلم کودک و نوجوان، ارتقاء سطح تولید در این حوزه است چرا که آن‌ها باید پل ارتباطی بین جامعه و کودکان باشند.

انتهای پیام/ح.گ/

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۹۶۶


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.