جشنواره کودک به فیلمسازان جوان انگیزه می‌دهد

مهدی‌باقربیگی؛

مهدی باقربیگی گفت: فیلمسازان جوان با حضور در جشنواره کودک، از این فرصت جهت اثبات توانایی‌های خود استفاده می‌کنند و جشنواره به نوعی در این دسته از فیلمسازان، انگیزه به‌وجود می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران ، مهدی باقربیگی در گفتگو با ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با تاکید بر اهمیت جشنواره کودک به عنوان آیین مرجع سینمای کودک در ایران گفت: برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر جشنواره فیلم کودک، مشارکت سینماگران و کارشناسان توانمند و با تجربه، نتایج پرباری خواهد داشت.

برنده پروانه زرین دوره نهم جشنواره کودک برای فیلم «نان و شعر» (کیومرث پوراحمد) در عین حال حضور جوانان را زمینه‌ای برای طراوت جشنواره کودک دانست و گفت: یکی از دلایل موفقیت جشنواره می‌تواند حضور فیلمسازان جوان باشد چرا که آنها می‌توانند از این فرصت جهت اثبات توانایی‌های خود استفاده کنند و جشنواره به نوعی در این دسته از فیلمسازان ایجاد انگیزه می‌کند.

عضو شورای شهر اصفهان در ادامه افزود: حضور فیلمسازان جوان سبب می گردد خلاقیت وارد عرصه سینمای کودک شود، ضمن اینکه آنها می‌تواند از تجربیات فیلمسازان پیشکسوت سینمای کودک و نوجوان نیز بهره ببرند.

وی تصریح کرد: باید باور کنیم که جشنواره فیلم کودک این پتانسیل را دارد تا از آن برای خدمت به کودکان و نوجوانان استفاده کنیم زیرا علاوه بر برپایی یک رخداد سینمایی، سبب ایجاد شور و شادی در کودکان و نوجوانان می‌شود.

بازیگر فیلم “شرم” (کیومرث پوراحمد) که در دوره هشتم جشنواره کودک برنده پروانه زرین بهترین فیلم شده بود، در ادامه افزود: سال قبل روند برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بسیار خوب بود و باید تلاش کنیم تا با هرچه بهتر برگزار کردن این اتفاق فرهنگی، به نقطه آرمانی دست یابیم.

بازیگر “قصه های مجید” با اشاره به ویژگی‌های توریستی و جذابیت‌آفرین شهر اصفهان پیشنهاد کرد که بهتر است این شهر، مقر اصلی و خانه جشنواره باشد.

بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری “سیداحمد میرعلایی” در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران و مسابقه فیلمنامه‌نویسی از ۱۵ تا ۱۹ مهر ماه با حضور گسترده هنرمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.