جشن انار در حاشیه کویر مرکزی برگزار می شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تور ۲ روزه جشن انار در حاشیه کویر مرکزی، پنجشنبه ۲ آبانماه ۹۲ برگزار می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، انار در رنگ‌های مختلف از سفید تا سیاه، بومی مناطق شرق ایران تا کوه‌های هیمالیا در شمال هند است و به طوری که در سطح جهان، ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انار شناخته شده است.
 
در کتیبه های تخت جمشید می توان کنده کاری های انار را ملاحظه نمود و این خود نشانه شناخت ایرانیان از انار و کشت و کار آن در ایران باستان بوده، به طوری که در تمامی استان های کشور در حاشیه کویر مرکزی از قدیم الایام کشت و کار انار به عنوان یک محصول اقتصادی رونق ویژه ای داشته و امروزه به عنوان یک محصول صادراتی عمده منبع درآمد اقتصادی کشاورزان است.
 
تقریبا یک سوم زمین‌های ایران قابلیت کشاورزی را دارند و پیوند ناگسستنی کشور با طبیعت زمینه ساز  برگزاری بسیاری از جشن‏های ایرانیان از دیرباز بوده است.
 
یکی از کارکردهای این گونه آیین ها، گرد آمدن اهالی، اقوام، معرفی فرهنگ بومی و راهکاری در جهت جذب گردشگر به مناطق  است، به طوری که هریک از اقوام ایرانی، به شکرانه برداشت محصول در طول سال کشت‏ و برداشت جشن شکرگذاری برپا می کنند.
 
جشن انار یکی از آیین‏های دیرینه‏ی برای شکرگزاری و سپاس از پروردگار برای برداشت محصول به شمار می‌رود، که در بسیار از استان های کشور از جمله ساوه، کاشان و … هم‏چنان پابرجا باقی مانده است.
 
اگر علاقمند به شرکت در آیین برداشت این محصول هستید، تور ۲ روزه جشن انار در حاشیه کویر مرکزی، پنجشنبه ۲ آبانماه ۹۲ برگزار می شود.
 
در قالب این تور می توانید، در کنار شرکت در جشن انار،  گشت در کویر مرکزی ایران، جاذبه های گردشگری برزک را تجربه کنید.
 
برزک در دامنه کوههای کرکس یکی از شهرهای استان اصفهان در مرکز ایران، افزون بر جاذبه های طبیعی، بکر و دست نخورده، آثار و ابنیه های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است.
 
بازدید از موزه مردم شناسی، آسیاب آبی، حمام صفوی، خانه های تاریخی و چشمه برزک و … بخش از برنامه های تور دو روزه در حاشیه کویر مرکزی است.
 
گفتنی است؛ اقامت در اکو کمپ متین آباد، به همراه صبحانه، نهار، شام و پذیرایی میان وعده، راهنما، بیمه  و … از جمله خدمات این تور است.
 
هزینه تور برای هر نفر در سوئیت ۲٫۲۰۰٫۰۰۰ ریال و برای هر نفر در چادرهای اکو کمپ ۱٫۹۵۰٫۰۰۰ ریال است.   
 
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۸۸۷۲۲۹۷۵ (داخلی ۳۰۶) تماس حاصل نمایند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.