جشن انقلاب در شبکه های سیما

۳۰م دیماه ،

۱۳۴۰برنامه ترکیبی، مستند، مسابقه، فیلم و مجموعه تلویزیونی در شبکه‌های مختلف سیما روایتگر انقلاب اسلامی در دهه فجر ۹۱ می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیما؛ مسئول هماهنگی برنامه‌های دهه فجر سیما ، گفت: در دهه فجر ۷۳۱ برنامه ترکیبی، ۶ مجموعه تلویزیونی، ۶۴ فیلم سینمایی، ۱۷مجموعه نمایشی کمدی، ۷۵ برنامه گفت‌وگو محور، ۲۰ مسابقه و ۴۲۵ مستند از شبکه‌های سیما پخش می‌شود . رضا پور حسین افزود: این برنامه‌ها بیش از ۵۳ هزار و ۶۰۰ دقیقه مهمان مخاطبان سیما در ایام الله دهه فجرن می باشند .
به گفته پورحسین، مجموعه‌های تلویزیونی «جلوه شکوه» و «خاطرات مرد ناتمام» از شبکه یک سیما، «روح الله» از شبکه دو، «پروانه» از شبکه سه و «ریحانه» از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. وی افزود: شبکه پنج جشنواره تلویزیونی فیلم‌های سینمایی با موضوع انقلاب اسلامی را برای مخاطبان خود تدارک دیده است و شبکه جام جم مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های شبکه‌های دیگر را باز پخش می‌کند.
مسئول هماهنگی برنامه‌های دهه فجر سیما، همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف فجر گفت: شبکه آموزش جشنواره موسیقی و شعر فجر را انعکاس می‌دهد و پوشش جشنواره تئاتر فجر، در دستور کار شبکه چهار و جشنواره فیلم فجر، در برنامه پخش شبکه‌های یک و نمایش است . وی افزود: شبکه مستند نیز بخش‌هایی از جشنواره فیلم فجر را پخش می‌کند.
مدیر شبکه مستند سیما عنوان داشت: مستند «رازها و دروغ‌ها» از شبکه یک، چهار و مستند پخش می‌شود و چند مستند دیگر دربارهٔ اشخاص موثر در رژیم پهلوی، در دستور کار پخش سیما در ایام الله دهه فجر است. مسئول هماهنگی برنامه‌های دهه فجر سیما، با تاکید بر اینکه شبکه‌های سیما با توجه به طیف مخاطبان خود، برای پخش برنامه‌ها، برنامه‌ریزی کرده‌اند،تصریح کرد: فضای تلویزیون در دهه فجر، پرنشاط و شاداب است و جشن اسلامی و ملی انقلاب، ضمن امید بخش بودن، آرامش را به مردم هدیه می‌کند و استحکام بخش وحدت ملی خواهد بود. پورحسین افزود: جنگ‌های شبانه نیز در برخی شبکه‌های سیما، مهمان خانه‌های مردم انقلابی ایران اسلامی است.
به گفته مسئول هماهنگی برنامه‌های دهه فجر سیما، سری جدید خنده بازار، مجموعه کمدی «پیشی پرشین»، برنامه «روی خط مرز» با هدف بررسی وضعیت مناطق مرزی قبل و بعد از انقلاب، مجله‌های علمی و اقتصادی و کنکاش با بررسی دستاوردهای علمی و اقتصادی انقلاب اسلامی، اردوهای جهادی و مستند گزارشی مجموعه راهپیمایی‌های ۳۰ سال اخیر، از دیگر برنامه‌های ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی امسال است.
پورحسین گفتمان حاکم بر برنامه‌های تلویزیون در دهه فجر را « انقلاب اسلامی یک پدیده الهی و مردمی» و شعار اصلی برنامه‌ها را “نقلاب اسلامی، نهضت پایدار تا ظهور موعود عنوان کرد و گفت: انتقال و انعکاس هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی، راهبرد اساسی رسانه ملی و استقلال، آزادی، نظام ولایی و ولایت فقیه و سبک زندگی اسلامی ایرانی کلید واژه برنامه‌های سیما در این ایام است. مسئول هماهنگی برنامه‌های دهه فجر‌ سیما، دستاوردهای انقلاب اسلامی را نعمت توصیف و بازگویی هنرمندانه، بازنمایی رسانه‌ای آن و انتقال پیام انقلاب به مخاطبان ایرانی و غیر ایرانی را وظیفه صدا و سیما عنوان کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.