جعبه‌های جادویی

جام جم آنلاین: جعبه‌های جادویی نجات‌بخش، همان جعبه‌هایی که اگر روزی در تهران زلزله بیاید، هرکس که یکی از آنها را داشته باشد شاید بتواند در آن شرایط بحرانی چند روزی بیشتر دوام بیاورد.

برای داشتن این جعبه‌ها لازم نیست راه طولانی بروید، فقط کافی است ۸۰۰ هزار تومان از جیب مبارک بدهید تا با خیالی آسوده صاحب یکی از این جعبه‌های نجات بخش باشید.

این‌طور که رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران می‌گوید در این جعبه‌های ۸۰۰ هزار تومانی ۲۲ قلم کالا و تجهیزات ضروری برای اسکان اضطراری شهروندان در شرایط بحران تعبیه شده تا خانواده‌ها بتوانند با استفاده از آن در زمان اضطراری و تا عادی شدن شرایط و امکان خدمات رسانی بهتر، نیازهای اولیه خود را بر طرف کنند.

قرار است بزودی و در اولین مرحله ۵۰۰۰ عدد از این جعبه‌های نجات‌بخش در پایگاه‌های مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران توزیع شود.

اما نکته مهم اینجاست که مسوولان سازمان مدیریت بحران شهر تهران قیمت ۸۰۰ هزارتومانی را تا چه اندازه با شرایط اقتصادی خانواده‌ها در نظر گرفته‌اند؟

البته رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران این را هم گفته که این سازمان در حال طراحی و تهیه جعبه‌های سبک‌تر و ارزان‌تری است تا هر خانواده‌ای با هر توان مالی امکان خریداری آنها را داشته باشد.

ظاهرا مسوولان سازمان مدیریت بحران هم بخوبی می‌دانند که در این شرایط گرانی و تورم ، کمتر خانواده‌ای می‌تواند ۸۰۰هزارتومان برای خرید این جعبه‌ها هزینه کند.

شاید پیشنهاد واگذاری رایگان این جعبه‌ها میان خانواده‌های تهرانی به دلیل هزینه‌ای که به سازمان متولی تحمیل می‌کند، چندان مورد استقبال قرار نگیرد، اما به نظر می‌رسد مسوولان سازمان مدیریت بحران شهر تهران به جای این‌که تلاش کنند از تعداد تجهیزات و اقلام داخل این جعبه‌ها کم کنند تا بتوانند با قیمت ارزان‌تری آنها را در اختیار خانواده‌ها قرار دهند، بهتر است به دنبال راهکاری منطقی و قابل اجرا باشند و این امکانات را متناسب با شرایط اقتصادی اکثر خانواده‌های تهرانی در اختیار آنها قرار دهند.

پوران محمدی – گروه جامعه


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.