جلالی: نمایندگان برخی ‘عادت‌های ناهنجار’ خود را کنار بگذارند

نماینده مردم شاهرود در مجلس گفت: برخی از مسائل که برای نمایندگان عادی شده باید از مرز عادت خارج و به عنوان یک عمل نابهنجار و سوء تلقی شود.
کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: فرمایشات امروز رهبری یک نقشه عملی برای اقدام مجلس شورای اسلامی بود و طبعا نمایندگان باید تلاش کنند تا این فرمایشات حکیمانه و دلسوزانه ایشان محقق شود.
وی افزود: رهبر انقلاب امروز بر روی مسئله زنده بودن و سلامت مجلس تاکید کردند و فرمودند که مجلس باید مجلسی زنده و سالم باشد.
جلالی ادامه داد:‌ رهبری در خصوص موضوع سلامت در مجلس مطالبی را عنوان فرمودند و البته اشاره داشتند که بسیاری از افراد و نمایندگان هستند که خودشان مسائل را رعایت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در مجموع معدل سلامت مجلس در حد قابل قبولی است، اظهار داشت: بخشی از این موضوع به خود نمایندگان و شخصیت آنها و احساس وظیفه‌شان و همچنین بحث نظارتی برمی‌گردد.
نماینده شاهرود اضافه کرد: خود نظارتی به این مسئله برمی‌گردد که با دقت اجرا شود که البته تمام بحث خود نظارتی نباید صرفا در مقوله قانون دیده شود و خیلی از امور می‌تواند در داخل مجلس به عنوان هنجار مطرح شود و برخی از مسائل هم که برای نمایندگان عادی شده باید از مرز عادت خارج و به عنوان یک عمل نابهنجار و سوء تلقی شود.
جلالی با بیان اینکه مجلس محل تضارب آرا است، ادامه داد: قوه مجریه محل اجرا است و خیلی تضارب آرا در آنجا معنا ندارد چرا که دولت محل اقدام است و قوه قضائیه هم محل رفع نزاع است و قوه عاقله‌ای که باقی می‌ماند و باید در آنجا تضارب آرا انجام گیرد مجلس است.
نماینده شاهرود اظهار داشت: مجلس محل خرد جمعی نظام است لذا باید مجلس محلی زنده و پویا باشد و تضارب آرا در آنجا به صورت سامان مند جریان پیدا کند و به همین دلیل بود که رهبری ضمن حفظ آرامش و تحمل نظرات موافق و مخالف خواستار ایجاد فضای پرنشاط سیاسی در مجلس هستند.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.