جلسه شناسایی معاملات مشکوک بانک ها برگزار شد

۶ م دیماه ،

جلسه شناسایی معاملات مشکوک بانک ها برگزار شد | چاپ |
چهارشنبه ۰۶ دی ساعت ۱۳:۴۳

بینا- اولین جلسه کارگروه تخصصی تدوین معیارهای شناسایی معاملات مشکوک، با حضور رؤسای ادارات کل مبارزه با پولشویی ۱۴ بانک دولتی و خصوصی، و همچنین نمایندگان بانک مرکزی در بانک مسکن برگزار شد.
به گزارش بینا، در این نشست رضا فرامرزی، رییس اداره کل مبارزه با پولشویی بانک مسکن در این جلسه در  سخنانی معاملات و عملیات مشکوک را معاملات و عملیاتی خواند که اشخاص با در دست داشتن اطلاعات و یا قراین و شواهد منطقی ظن پیدا کنند که این عملیات و معاملات به منظور پولشویی انجام می‌شود. قراین و شواهد منطقی عبارت است از شرایط و مقتضیاتی که یک انسان متعارف را وادار به تحقیق در خصوص منشا مال و سپرده‌گذاری و یا سایر عملیات مربوط می‌نماید.
وی افزود: مسوولان و متصدیان باید توجه داشته باشند که رعایت دقیق ضوابط و مقررات در خصوص شناسایی مشتریان، پایه و اساس احراز معاملات غیر متداول و مشکوک است.
فرامرزیبر اهمیت در دست داشتن اطلاعات کافی در خصوص کار و نوع فعالیت مشتری تاکید کرد و گفت: در این صورت شعبه می‌تواند معاملات مشکوک مشتری را که با الگوی شغلی و حرفه‌ای وی و عملیات مشروع و قانونی وی در تعارض است شناسایی نماید.
در ادامه این نشست، روسای ادارات مبارزه با پولشویی بانک‌ها در خصوص حساب‌های مشکوک بحث و تبادل نظر کردند تا نتایج در بانک مرکزی نهایی شده و در اختیار سیستم بانکی قرار گیرد.
در نشست کمیسیون هماهنگی پولشویی بانک‌ها در بانک مرکزی، ریاست این کارگروه به اداره کل مدیریت مبارزه با پولشویی بانک مسکن محول شد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.