جلسه فوق العاده کمیسیون عمران مجلس برای بررسی اجاره بهای منازل

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون عمران در اولین جلسه هفته آتی بحث افزایش لجام گسیخته اجاره بهای منازل و ساز و کار تمدید قرار دادهای اجاره منازل در شرایط کرونایی را بررسی می کند.

محمد رضا رضایی کوچی در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: باتوجه به گزارش های میدانی از افزایش لجام گسیخته اجاره بهای منازل در شهرهای مختلف و از سوی دیگر باتوجه به فرا رسیدن فصل تابستان که اکثر جابه جایی ها و تمدید قراردادهای اجاره در این فصل اتفاق می افتد، کمیسیون عمران هفته آینده به صورت فوق العاده این موضوع را بررسی خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: آمار حاکی از این است که در اردیبهشت امسال نرخ رشد سالیانه اجاره در کل کشور ۳۶ درصد بوده است. این افزایش لجام گسیخته قابل قبول نبوده و کمیسیون تمام تلاش خود را برای کنترل وضعیت به کار خواهد گرفت. عده ای از فرصت پیش آمده در هیاهوی انتخابات سوء استفاده کرده اند و هرجور باب میل شان بوده است کرایه منازل را بالا برده اند و متاسفانه برخی از مسائل به حاشیه رفته است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون عمران در جلسه آتی خود بحث کنترل افزایش لجام گسیخته اجاره بهای منازل و ساز و کار تمدید قراردادهای اجاره در شرایط موجود را بررسی خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: مسئولان دولت تا آخرین روز و ساعاتی که مسئولیت دارند باید پاسخگوی عملکرد خودشان باشند و به وظایف قانونی خودشان عمل بکنند و نگذارند بیش ازاین هزینه های اجاره بها خانواده ها را مستأصل کند. متولیان امر می بایست بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا حوزه مسکن و اجاره بها را مدیریت کنند.

به گزارش ممتازنیوز، سال گذشته ستاد ملی کرونا با توجه به اپیدمی ویروس کووید ۱۹ در مصوبه‌ای سقف مجاز افزایش اجاره بها در تهران را ۲۵ درصد، سایر کلانشهرها ۲۰ درصد و دیگر شهرها ۱۵ درصد اعلام کرد. در روز ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰ نیز در هفتاد و دومین جلسه ستاد ملی کرونا حداکثر سقف افزایش نرخ اجاره که صاحبخانه باید افزایش دهند دقیقا به همین میزان تعیین شد.

با این حال آمار رسمی از عدم توفیق سیاستگذار در اجرای این مصوبه حکایت دارد. بانک مرکزی در گزارش اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آمار رشد اجاره‌بها نسبت به ماه مشابه سال قبل در تهران را ۳۲.۶ درصد و در دیگر مناطق شهری ۳۶.۳ درصد اعلام کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.