جلوگیری ازاحداث شهرک های صنعتی آلاینده در حریم

۲۱ام بهمن ،

مدیر کل حریم شهرداری تهران از جلوگیری ازاحداث شهر ک های صنعتی آلاینده در حریم شهر خبر داد .

 
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکترسیدصباح الدین متقی  با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با شرکت ساماندهی مشاغل در این زمینه گفت : مقرر شده تا از سوی شرکت ساماندهی مشاغل مکان یابی طرح شهرک های صنعتی درحال ساخت مورد بازنگری قرار گیرد.
 
وی  از الزامات شهرک های صنعتی را استفاده از انرژی های پاک  دانست و افزود : امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش آلایندگی حریم تهران به عنوان مهمترین نقطه تنفس گاه طبیعی پایتخت باشیم و به عنوان جایگزین توسعه فضای سبز را پیش بینی کنیم تا زمینه برای زندگی بهتر و لذت بخش­تر در تهران فراهم شود.  
 
متقی در ادامه با اشاره به تعیین تکلیف درمورد نقاط منفصل شهری گفت : دراین راستا برنامه ای در دست است تا طرح های تفصیلی آنها تهیه وساخت و ساز در این مناطق براساس این طرح ها انجام خواهد شد.
 
مدیر کل حریم با اشاره به تعیین تکلیف در خصوص نقاط جمعیتی پیرامون شهر تهران تعیین تصریح کرد:براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی، درسال ۱۳۸۲ ، شهرداری تهران مکلف است برای ۲۱ نقطه جمعیتی واقع در حریم، به عنوان نقاط منفصل جمعیتی، طرح تفصیلی وجامع تهیه کند.   
 
وی ادامه داد : در سال قبل برای سه نقطه خاور شهر، قیام دشت و مسگرآباد طرح های تفصیلی  و جامع تهیه شده و پس از تصویب، به عنوان سند بالا دستی در ساخت و سازها برای اجرا در این نقاط به مناطق ابلاغ شد.
 
متقی خاطر نشان کرد : مدیریت بعضی از نقاط منفصل تعیین شده ، بین استانداری ها و شهرداری مناطق مورد اختلاف بوده و مدیریت آنها با مشکلاتی روبروست که این مساله در بعضی موارد زمینه ساز سوء استفاده بعضی از سودجویان و انجام انواع تخلف های ساختمانی می گردد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.