جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی با کمک یک داروی ضدقارچ

ممتاز نیوز: متخصصان داروسازی و شیمی پزشکی دانشگاه تگزاس در یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند که نوعی داروی معمولی و ارزان قیمت ضد قارچ می‌تواند رشد تومورهای سرطانی را به تعویق بیندازد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، این داروی ارزان قیمت موسوم به «تیابندازول» که مدت ۴۰ سال به عنوان یک داروی ضدقارچ مورد استفاده بالینی داشته است می‌تواند تومورهای سرطانی را گرسنه نگه دارد و سرعت رشد آنها به میزان قابل توجهی کندتر کند.

به گزارش سایت اینترنتی فیزورگ، این متخصصان می‌گویند با توجه به نتایج به دست آمده داروی مزبور قابلیت آن را دارد که در آینده به عنوان یک گزینه جدید برای شیمی‌درمانی در بیماران سرطانی مورد استفاده قرار بگیرد.

کارشناسان علوم پزشکی دانشگاه تگزاس در اوستین دریافته‌اند که داروی ضد قارچ «تیابندازول» و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می‌تواند رگ‌های خونی تازه شکل گرفته را تخریب کند. جلوگیری از رشد عروق خونی جدید در حیطه شیمی‌ درمانی بسیار حائز اهمیت است. چون این تکنیک باعث می‌شود که مواد غذایی لازم برای رشد تومورها به آنها نرسد و در نتیجه رشد تومور تا حد زیادی به تعویق می‌افتد و کندتر می‌شود.

تومورها برای تشدید رشد خارج از کنترل خود، شکل‌گیری عروق خونی فراوان و جدید را در بافت‌های اطرافشان ترغیب می‌کنند و در مقابل داروی مزبور با تخریب عروق جدید مانع از رشد سریع تومورها می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.