جمعیت کشور با شتاب رو به کاهش است

اردیبهشت ۱۴۰۳

به طور میانگین یک میلیون و ۴۰۰ هزار ولادت و کمتر از ۴۰۰ هزار فوت در کشور داریم.

محمدناظمی اردکانی، رئیس سازمان ثبت احوال کشور، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، درخصوص سیاست ثبت احوال برای اصلاح نرخ جمعیتی گفت: سازمان ثبت احوال با ارائه آمار حیاتی و لحظه ای می تواند به اصلاح سیاست های جمعیتی کشور کمک کند.

وی اظهار داشت: دستگاه هایی که اصلاح کننده این سیاست می باشند، وارد عمل شده اند و در این باره شاهد ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه آنچه آمارها نشان می دهند جهت کشور با شتاب رو به کاهش است، گفت: سیاست باید اصلاح شود، چرا که در حال حاضر به طور میانگین در کشور یک میلیون و ۴۰ هزار ولادت ثبت و کمتر از ۴۰۰ هزار فوت داریم و شیب ولادت رو به کاهش بوده و همچنین شیب فوت با توجه به طیف سنی در کشور رو به افزایش است.

وی در ادامه افزود: با این روند در ۳۰ سال آینده به نقطه سر به سر می رسیم و تعداد ولادت با فوت یکسان خواهد شد و از آن نقطه به بعد با برآوردهایی که هست، جمعیت کاهش یافته و به ۱۰۰ میلیون نفر می رسیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه کشور می خواهد گام های بلندی در زمینه توسعه بردارد، لازم است که همواره جمعیت جوان داشته باشیم و کاهش جمعیت برای کشور سیاست مناسبی نیست.

همچنین، در وزارت بهداشت سیاست ها اصلاح نشده است و در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسات متعددی برگزار شده است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.