جمع‌آوری بعضی بوستان‌های محله‌ای پایتخت

۱۳م اسفند ،

جمع‌آوری برخی بوستان‌های محله‌ای پایتخت

 رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با انتقاد از تغییر کاربری فضاهای سبز زیر ۲۰۰۰ متر در بعضی مناطق پایتخت، گفت: برابر گزارش‌های مردمی در بعضی مناطق شهرداری، بوستان‌های محله‌ای با هدف ساخت‌وساز جمع‌آوری شده است.

به گزارش راسخون، حمزه شکیب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی کلیات طرحی در شورای شهر به منظور اصلاح ضوابط مربوط به اراضی فضای سبز زیر ۲۰۰۰ متر در طرح تفصیلی، اظهار کرد: شورای شهر به دنبال اصلاح این بخش از طرح تفصیلی است تا بتوان کاربری فضای سبز اراضی زیر ۲۰۰۰ متری که باغ نیست، اما به عنوان بوستان مورد استفاده مردم قرار دارد را حفط کرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهردار تهران قول داده است که این موضوع را تا پایان امسال از طریق کمیسیون ماده ۵ اصلاح کند و به همین خاطر شورا فعلا طرح خود را برای اصلاح این بخش از طرح تفصیلی مسکوت گذاشته است.

وی ادامه داد: برابر یکی از بندهای طرح تفصیلی، زمین‌های زیر ۲۰۰۰ متر که باغ تشخیص داده نشده‌اند، اما در طرح تفصیلی قبلی کاربری فضای سبز داشته‌اند، بتوانند بر اساس ضوابط پهنه بندی تازه پروانه ساختمانی دریافت کنند.

شکیب با بیان اینکه این مقررات برای شهر مشکل‌ساز و سبب تغییر کاربری بسیاری از پارک‌های محله‌ای در تهران شده است، اظهار کرد: بعضی از نهادها که بهتر است به نام آنها اشاره نشود، زمین‌هایی را در قالب مزایده به فروش می‌گذارند. وقتی مردم این زمین‌ها را می‌خرند و به مالکیت بخش خصوصی در می‌آید، امکان ساخت‌وساز در آن بر اساس ضوابط طرح تفصیلی دربارهٔ زمین‌های زیر ۲۰۰۰ متر فراهم می‌شود و در نهایت، این جریان سبب کاهش سرانه‌های محلی فضای سبز و از بین رفتن بوستان‌های بسیاری در مناطقی همچون ۴، ۷ و ۸ شده است.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به گزارش‌های مردمی بسیاری که دربارهٔ جمع‌آوری بوستان‌های محله‌ای به شورا رسیده است، گفت: مردم متوجه این اقدامات می‌شوند و حیف است که خدمات شهرداری با کوتاهی در حفظ فضاهای سبز زیر سوال برود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.