جمهوریخواهان نیم میلیون دلار به بودجه پنتاگون تزریق کردند

خبرگزاری آریا-روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی آورده است: نمایندگان جمهوریخواه مجلس آمریکا  بیش از نیم میلیون دلار به بودجه نظامی این کشور تزریق کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا-روزنامه واشنگتن تایمز در تحلیلی به قلم شاون واترمن به اضافه شدن نیم میلیون دلار به بودجه نظامی آمریکا توسط نمایندگان جمهوریخواه مجلس آمریکا پرداخته و از تلاش  مقامات پنتاگون جهت تامین بودجه نظامی و دستیابی به اهداف این سازمان بوسیله بودجه ۴۸۷ میلیارد دلاری طی ده ساله آینده خبر داده است.
نویسنده می نویسد: بسیاری از نمایندگان جمهوریخواه که به بودجه نظامی آمریکا کمک مالی کرده اند از اقدام خود پشیمان شده و اظهار کردند حفظ و نوسازی تجهیزات نظامی ضرورتی ندارد، در حالی که اوباما اعلام کرد:ضرورت نوسازی و نگهداری از تاسیسات نظامی امری مهم و ضروری تلقی می گردد.
نویسنده اذعان داشت،این لایحه در حال حاضر جهت بررسی روی میز مذاکرات قرار گرفته و به احتمال زیاد این میزان بودجه جهت تجهیز و نوسازی تجهیزات نظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وینسلو تی ویلر تحلیل گر سیاسی افزود،بودجه نظامی موجود درآمریکا ۶۰۰ دلار است در حالی که بر اساس برآورد بدست آمده بودجه مورد نیاز جهت تجهیز و نوسازی تجهیزات نظامی بیش از ۷۷۰ میلیون دلار هزینه بر خواهد بود.
ویلر اذعان داشت،مهمترین امرمتاثر بر لایحه بودجه دفاعی سالانه آمریکا ، مسائل سیاسی است  و در واقع  بودجه اختصاصی مربوط به تجهیزات نظامی در هر سال طی لایحه بودجه سالانه دفاع مشخص می شود.
نویسنده در ادامه می نویسد،در شرایطی که مجلس این کشور از اضافی بودن بیش از نیم میلیون دلار در بودجه مربوط به تامین امکانات رفاهی عمومی آمریکا خبر داده است ،باراک اوباما از مجالس سنای این کشور اختصاص این بودجه به بخش نظامی و دفاعی این کشور را خواستار شد.
ویلر از کارکنان مجلس حزب دموکرات و جمهوری خواه در نظارت بر بودجه پنتاگون وضعیت این نیم میلیون دلار بودجه را بی هدف و بدون زمینه ای مشخص جهت اختصاص اعلام کرد.
وی پیش از این بارها به مشکل بودن تامین بودجه نظامی توسط دو حزب حاکم در آمریکا اشاره کرده بود.
این در حالی است که با توجه به شرایط دشوار اقتصادی حاکم بر آمریکا ،برخی مقامات را بر این داشته است که بهبودی و سامان دهی  بحران اقتصادی و مشکل بیکاری را در این کشور بر هر امری مقدم دانسته و تمایل چندانی برای اختصاص بودجه نیم میلیون دلاری جهت تجهیز و نوسازی تجهیزات نظامی نداشته باشند .


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.