جمهوری آذربایجان اعتبار سیاسی خود را زیر سوال نبرد

۳۱فروردین۱۳،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: جمهوری آذربایجان با اقداماتش علیه جمهوری اسلامی ایران تنها اعتبار سیاسی خود را در منطقه به معرض حراج می‌گذارد.

“سید جلال فیاضی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرافکنی‌های جمهوری آذربایجان در رابطه با جدا کردن منطقه آذربایجان از ایران، گفت: مسئله تمامیت ارضی کشورمان و یک‌پارچگی آن موضوعی کاملا تثبیت شده است و تاکنون هر تلاشی که برای برهم‌زدن این مهم صورت گرفته با ناکامی مواجه شده است.

وی نمونه این ناکامی‌ها را ۸ سال جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان دانست و ادامه داد: کشور کوچکی همچون آذربایجان با این قبیل اقدامات تنها حیثیت و اعتبار سیاسی خود را در منطقه به معرض حراج می‌گذارد.

فیاضی با تاکید بر اینکه تمامیت ارزی ایران مسئله‌ای تثبیت شده در منطقه به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: ملیت‌ها و مذاهب و اقلیت‌های گوناگون در جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تفاوت‌ها با یکدیگر رفتاری مسالمت آمیز دارند.

وی در ادامه افزود: همواره در این قبیل اقدامات شاهد سرنخی از کارشکنی‌های رژیم غاصب صهیونیستی هستیم.

فیاضی منشاء اقدامات خصمانه و سبب نزدیک‌ شدن ارتباط رژیم جعلی صهیونیستی با جمهوری آذربایجان را چیزی جز این رژیم منحوس نداست و اظهار داشت: کشور آذربایجان باید ضمن تجدیدنظر در رفتارهای خود بداند که اینگونه اقدامات تأثیرات منفی و غیر قابل بازگشتی روی مردم ترک زبان ساکن آذربایجان خواهد گذاشت  چرا که این مناطق جزوی از خاک ایران محسوب می‌شوند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: حمایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حقیقت دامی برای آذربایجان تلقی می‌شود که در آینده به تغییر جایگاه این کشور تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.