جمهوری آذربایجان، سفیر ایران را احضار کرد

رسانه‌ های جمهوری آذربایجان از احضار «سید عباس موسوی» سفیر ایران به وزارت خارجه این کشور خبر می دهند.

جمهوری آذربایجان، سفیر ایران را احضار کرد

به گزارش ممتاز نیوز، رسانه‌ های جمهوری آذربایجان اعلام کردند که «سید عباس موسوی» سفیر ایران امروز دوشنبه به وزارت خارجه این کشور احضار شده است.

به گزارش آذربایجان ۲۴، این احضار پس از آن صورت گرفت که ایران یادداشت اعتراضی را از طریق سفارت خود به وزارت خارجه این کشور ارسال کرد.

«آیخان حاجی‌ زاده» (Aykhan Hajizada) سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز از دریافت یادداشتی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو خطاب به وزارت خارجه کشورش خبر داد و متعاقب آن، «سید عباس موسوی» به وزارت خارجه این کشور احضار شد.

به ادعای سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، آنچه در یادداشت طرف ایرانی درباره رسانه‌ های جمهوری آذربایجان آمده، منعکس‌ کننده واقعیت نیست!

وی ادعا کرد: یادداشت پاسخ به طرف ایرانی و همچنین فهرست چند مقاله علیه جمهوری آذربایجان در رسانه‌ های ایرانی را به سفیر تهران ارائه کردیم. به او گفتیم که اطلاعات توهین‌ آمیز، کذب و مغرضانه درباره جمهوری آذربایجان، دولت و مقامات آن و نیز اظهارات و سخنان غیرواقعی شخصیت‌ های شناخته شده اجتماعی و سیاسی ایران در حال آسیب رساندن به روابط دو کشور است و باعث تعمیق سوء تفاهمات می‌ شود!

«آیخان حاجی‌ زاده» با طرح ادعایی بی اساس مدعی شد: در دیدار با سفیر ایران خاطر نشان شد که سوء تفاهم‌ های ایجاد شده در روابط ما دائماً ناشی از رفتار و اقدامات یکجانبه طرف ایرانی و نیز پاسخ ناکافی ایران به اقدامات منسجم و خیرخواهانه طرف آذربایجانی است!

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.