جم ۴۰۰ بیمار مبتلا به دیابت دارد

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: جم ۴۰۰ بیمار مبتلا به دیابت دارد.

احمد قاسمی امروز در گفت‌وگو با فارس ، اظهار داشت: شبکه بهداشت شهرستان جم در راستای رشد شاخص‌های بهداشتی در این شهرستان اهتمام جدی دارد.

وی افزود: افزایش سطح کیفی خدمات بهداشتی درمانی در دستور کار قرار دارد و از تمام توان و ظرفیت موجود برای تحقق این مهم بهره می‌بریم.

رئیس شبکه بهداشت جم از اجرای طرح غربالگری دیابت در جم خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با سراسر کشور طرح غربالگری (شناسایی) دیابت ویژه اشخاص بالای ۳۰ سال روستایی و زنان باردار شهرستان جم اجرا می‌شود.

قاسمی بیان داشت: این طرح به صورت کاملا رایگان در خانه‌های بهداشت شهرستان و با همکاری ۴۵ نفر از پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام می‌گیرد.

وی گفت: در این طرح اشخاص در معرض خطر شناسایی و مواردی که نیاز به ارجاع به سطح بالاتر دارند برای انجام آزمایش قند خون به مراکز بهداشتی درمانی ارجاع داده می‌شوند که انجام آزمایش قند خون نیز به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم اضافه کرد: دیابت به عنوان بزرگ‌ترین اپیدمی قرن شناخته شده و در حال حاضر سریع‌ترین رشد را در بین بیماری‌ها در کل جهان دارد و براساس آمار سازمان جهانی بهداشت تعداد بیماران دیابتی در سال ۲۰۱۰، بالغ بر ۲۸۵ میلیون نفر بوده که پیش‌بینی‌ می‌شود در سال ۲۰۳۰ به ۵۲۰ میلیون نفر برسد.

قاسمی تصریح کرد: دیابت بیماری مزمنی است که بسیار پرهزینه بوده، کنترل و مراقبت آن پیچیده است و در صورت عدم تشخیص و کنترل به هنگام، به بیماری ناتوان‌کننده‌ای تبدیل می‌شود.

وی مهم‌ترین علایم این بیماری را پرنوشی و تکرر ادرار بیان کرد که اغلب اشخاص از این موضوع بی‌اطلاع می باشند.

قاسمی یادآور شد: سالانه حدود چهار میلیون مرگ در اثر بیماری دیابت در جهان اتفاق می‌افتد و خوش‌بینانه‌ترین برآورد از شیوع دیابت در ایران حاکی از وجود چهار میلیون بیمار دیابتی در کشور است که سهم شهرستان جم از این تعداد، ۴۰۰ نفر است و معمولا موارد ابتلا در شهرها دو برابر روستاهاست که مربوط به سبک زندگی اشخاص است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم افزود: برای انجام هرچه بهتر این طرح خواستار همکاری شهروندان در مراجعه به موقع و همکاری اشخاص در معرض خطر برای ادامه درمان هستیم و مراجعه‌کنندگان حتما باید کارت ملی خود را همراه داشته باشند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.