جناح های سیاسی قدرتشان مساوی نیست تا بخششان مساوی باشد/ چپ و راست با هم پدر کشتگی ندارند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/1/26/305365_525.jpg

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: جناح های سیاسی چپ و راست قدرت مساوی ندارند که بخششان مساوی باشد چرا که یکی قدرت داشته و دیگری ندارد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران محمد علی ابطحی در حاشیه جشن ملی بخشش در جمع خبرنگاران حضور یافت و پیرامون علنی کردن صحنه های اعدام از سوی مسئولین اظهار داشت: قطعا صحنه هایی که خشونت هایی در آن است نیاز به علنی کردن ندارد این که برخی مسئولین تصور می کنند علنی برگزار شدن اعدام ها بازدارنده است این طور نیست بلکه تولید کننده خشونت است.

عضو مجمع روحانیون مبارز اضافه کرد: نسل های جوانتری که این صحنه ها را می بینند برایشان خوشایند نیست راه حل این است که مدیران این گونه برنامه ها را از علنی بودن بردارند.

ابطحی با بیان این که علنی شدن اعدام خود به خود در جامعه تاثیرگذار است افزود: این اقدام مناظر نادرستی را ایجاد می کند و البته باید سعی کنیم این گونه تفکر در جامعه را اشاعه دهیم که اعدام ها علنی نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون در مقام بخشش قرار گرفته اید یا خیر گفت: بخشش کار سهلی نیست اما بنده بسیاری از کسانی که بحران های زیادی برایم به وجود آوردند بخشیده ام.

ابطحی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نظر شما پیرامون شعار دکتر روحانی مبنی براین که “بگذاریم سینه ها از کینه ها پاک شود” در عملکرد دولت یازدهم چگونه است گفت: استقبال عمومی از این فضا خودش ناشی از انتخابات ۲۴ خرداد سال گذشته بود فضای اعتدال و میانه روی که در آن سال به وجود آمد می تواند اثرگذار باشد و این که جامعه احساس کند گذشت و مهربانی جزیی از خواسته های اجتماعی و عمومی است.

عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این سوال که آیا بخشش در جناح های سیاسی چپ و راست وجود دارد نظر شما چیست اظهار داشت: جناح چپ و راست قدرتشان مساوی نیست تا بخششان مساوی باشد چرا که یکی قدرت داشته و دیگری ندارد و بالاخره بخشش در این جناح ها مطرح نیست البته که این ها با هم پدرکشتگی ندارند تعامل بیشتر در همه حوزه ها خوب است و این مسئله ربطی به بخشش ندارد.

ابطحی در پاسخ به این سوال که آیا در کشور بحران اخلاقی داریم و این که وضع اخلاق در جامعه را چگونه می بینید بیان داشت: بحرانی که در کشور وجود دارد بحران اخلاقی است که رهبری معظم هم روی این موضوع تاکید کرده و در این راستا مردم را به اخلاق مداری دعوت کرده است.

وی ادامه داد: این بحران اخلاقی از کرسی های مدیریتی منتقل می شود؛ ریا کاری، فریبکاری، دروغگویی از جمله مواردی است که از مدیریت ها به سمت جامعه رفته و به آن آسیب می زند.

عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: نمی گویم مردم اخلاق مدار نباشند اما مدیران سیاسی هم باید اخلاق را رعایت کنند و این گونه نیست که فقط مردم پاسخگو به مسایل و مطالبات اخلاقی باشند

ابطحی در پاسخ به این سوال که چرا پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی تاکنون موضوع اخلاق حل نشده باقی مانده است گفت: در بسیاری از موارد به دلیل قدرت خواهی مدیران و برخی از جناح بندی ها شاهد آن هستیم که مسائل اخلاقی تاثیر پذیرفته و میدان را به سمتی برده که از نگاه و نظر رهبران جامعه دور مانده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.