جنازه کدام سیاسیون در معرض دید عموم قرار دارد؟‌ + تصاویر

۱۹م اسفند ،

دولت ونزوئلا اعلام کرده است، “جنازه هوگو چاوز” مومیایی شده و در معرض عموم برای همیشه به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ “دولت ونزوئلا” قصد دارد تا بدن هوگو چاوز را به صورت مومیایی درآورده و برای همیشه در معرض دید عموم قرار دهد. برخی از سیاستمداران دنیا نیز اجسادشان پس از مرگ مومیایی شده و در ملا عام قرار گرفته است.

“ولادیمیر لنین” “VLADIMIR LENIN”: جنازه “موسس جماهیر شوری” از ژانویه سال ۱۹۲۴ در موزه‌ای در منطقه Red Square قرار گرفته است. محل نگهداری لنین یکی از معروف‌ترین سبمل‌های “مسکو” است.

“جوزف استالین” ““Joseph Stalinجنازه “دیکتاتور شوروی سابق” در کنار بدن لنین در ۹ مارس سال ۱۹۵۳ در ملا عام قرار گرفت، اما مقامات شوروی دستور توقف نمایش جسد استالین را در سال ۱۹۶۱ صادر و در مراسمی با عنوان ” استالین‌زدایی”‌، قرار دادند.

“هو‌چی‌مین” “HO CHI MINH“: جنازه رهبر انقلابی ویتنام در آگوست سال ۱۹۵۷ برای همیشسه در ملا عام قرار گرفت. محل نگهداری جنازه وی یکی از جاذبه های گردشگری این کشور است.


“مائو زدونگ” “MAO ZEDONG“: جنازه مومیایی شده پدر جمهوری خلق چین در سپتامبر سال ۱۹۷۷ رونمایی شد و بدن او در سالن یادبود مائو در مرکز میدان Tiananmen در “پکن” واقع شده است.

“کیم ایل سونگ” Kim Il Sung: جنازه “کیم ایل سونگ”، فردی که “پدر کره شمالی” خوانده می‌شود در ژوئن سال ۱۹۹۵ در معرض عموم قرار گرفت.

“کیم جونگ ایل” Kim Jong IL: رهبر فقید کره شمالی بدن او با لباس‌های همیشگی‌اش در سال ۲۰۱۲ مومیایی و در ملا عام قرار گرفت. جنازه او چند طبقه پایین‌تر از جنازه پدرش یعنی کیم ایل سونگ در موزه کامسوسان قرار دارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.