جنایتکار جنگی بودن جورج بوش و دیک چنی

پنجشنبه ۲۹ تیر – ۱۲:۴۵:۴۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- حقوقدان کانادایی جورج بوش و دیک چنی را به سبب کشتار مردم جهان جنایتکاران جنگی دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از برون مرزی، “آلفرد لامبریمونل وبر”حقوقدان و فعال حقوق بشر در زمینه جنایتهای جنگی در شهر “ونکوور” کانادا ، گفت: حملات آمریکا با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین همچنان ادامه دارد و “جورج دبلیو بوش”رئیس جمهور سابق آمریکا و معاونش” دیک چنی” و
“دونالد رامسفلد” وزیر دفاع سابق آمریکا، شروع کننده این نوع حملات بودند، آنها جنایتکار جنگی هستند، آنها مفاد کنوانسیون ژنو را نقض کرده اند زیرا در زمان آنها افراد غیرنظامی شکنجه می شدند.
وی در ادامه گفت: این رفتارها در زندان “ابوغریب” در عراق و پایگاه هوایی “بگرام” افغانستان و زندان
“گوانتانامو” در خلیج کوبا نیز درحال اجرا بود.
این فعال کانادایی افزود: دولتمردان آمریکایی با دور زدن قوانین ، ادله قانونی ساختگی برای توجیه این اقدامات خودشان دست و پا می کردند، این درحالی است که براساس کنوانسیون ژنو، شکنجه کاملا ممنوع است.
“آلفرد لامبریمونل وبر”افزود: از همین الگو در دوره باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا برای قانونی جلوه دادن حملات باهواپیماهای بدون سرنشین نیز استفاده می شود که این اقدامات کاملا غیرقانونی است.
وی گفت: فقط کنگره آمریکا می تواند اعلام جنگ کند اما عملا می بینیم دولت آمریکا در کشورهای مدنظرش اقدامات جنگی انجام می دهد بدون آنکه مجوزهای لازم برای این منظور را به دست آورده باشد.
این حقوقدان کانادایی در پایان گفت: نتیجه اینگونه اقدامات آمریکا، کشته شدن هزاران غیرنظامی در کشورهای مختلف بوده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۹۱۲۴۵۴۹۲۲۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.