جنایت در دره فرحزاد برای زورگیری

فارس : در روز ۱۴تیر ماه سال جاری مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک از طریق تماس مسئولان بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) در جریان انتقال جوانی ۲۲ ساله به اسم مجید به بیمارستان قرار گرفتند که از ناحیه سمت چپ سینه، بنا بر اظهارات خود طی یک درگیری در منطقه فرحزاد مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود.

با حضور مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد که مجید به همراه یکی از دوستانش در مسیر بازگشت از دره فرحزاد، با شخصی که قصد زورگیری از آنها را داشته درگیر شدند که مجید توسط این شخص مورد اصابت چاقو قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری، در روز ۱۷ تیر از بیمارستان حضرت رسول به کلانتری ولنجک اعلام شد که با وجود انجام اقدامات درمانی، مجید به علت شدت جراحت فوت کرده است لذا بلافاصله پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه اول ویژه قتل دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره دهم، برادر مقتول پس از حضور در اداره دهم و طرح شکایت جهت شناسایی و دستگیری برادرش به کارآگاهان گفت: برادرم در روز ۱۴ تیر و پس از انتقال به بیمارستان و زمانیکه هنوز زنده بود صراحتا به من عنوان داشت که در بلوار فلرحزاد، زیر پل گلدیسان توسط فردی به اسم مجتبی که قصد زورگیری تلفن همراهش را داشته، بوسیله ضربه چاقو مورد ضرب و شتم قرار گرفته است که نهایتا در بر اثر شدت جراحات وارده فوت می‌کند و در حال حاضر پدر و مادرم در شهرستان به سر می‌برند.

بنا بر تحقیقات انجام شده در زمان حیات مقتول، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول در زمان درگیری به همراه یکی از دوستانش در مسیر بازگشت از دره فرحزاد بوده است؛ بلافاصله این شخص به هویت ایمان شناسایی و جهت انجام به اداره دهم دعوت شد.

ایمان در اظهارات خود، در خصوص روز حادثه به کارآگاهان گفت: در روز حادثه من و مجید در کوچه آبشار به سمت چهار دیواری به صورت پیاده در حال حرکت بودیم که ناگهان جوانی حدودا ۳۰ ساله برای زورگیری به سمت ما آمد و قصد داشت تا پول و وسایل و گوشی‌های تلفن همراه ما را بگیرد که در این زمان به سمت مجید رفت و خواست به زور پول‌هایش را بگیرد که با یکدیگر درگیر شدند و در یک لحظه با یک قبضه چاقو ضربه‌ای به سمت چپ مجید زد و بلافاصله از آنجا فرار کرد.

ایمان در خصوص نحوه شناسایی هویت جوان زورگیر نیز به کارآگاهان گفت: در زمان درگیری چند نفر که متوجه موضوع شده بودند، سارق را شناسایی کرده و زمانیکه از آنها هویت وی را پرسیدم، عنوان داشتند که نام او مجتبی و از افراد شرور و سابقه‌داری است که در دره فرحزاد به کار زورگیری، خرید و فروش و همچنین استعمال موادمخدر مشغول است و جای و مکان مشخصی نیز ندارد.

با توجه به شناسایی هویت دقیق متهم و اطلاعات بدست آمده در خصوص سابقه‌دار بودن وی، کارآگاهان با بررسی اطلاع پیدا کردند که مجتبی ۳۳ ساله از مجرمان سابقه دار و حرفه ای است که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف جعل، استفاده از اسناد مجعول، درگیری با مأموران، تهدید و سرقت دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار نیز پس از دستگیری و انتقال به زندان، در سال ۱۳۸۸ با قرار وثیقه آزاد و از آن زمان متواری شده و بنا بر تحقیقات انجام شده در حاضر نیز اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر داشته و به صورت کارتن خواب، در دره فرحزاد، زندگی می‌کند.

با توجه به بلامکان بودن متهم، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مراقبت شبانه روزی از محل‌های تردد متهم را در دره فرحزاد در دستور کار خود قرار داده و سرانجام در ساعت ۱۲ روز ۲۲ تیر، متهم را در زمان خرید و فروش موادمخدر دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه  آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: با دستگیری و انتقال متهم به اداره دهم، متهم در اظهارات اولیه خود منکر هرگونه زورگیری و یا قتل شد، اما با توجه به شناسایی توسط دوست مقتول و همچنین تعدادی از شاهدان صحنه درگیری که وی را در حال فرار از محل مشاهده کرده بودند، سرانجام در ساعت ۱۱ روز ۲۶ تیر لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.