جنبش عدم تعهد باید با وحدت‌نظر در مورد مسائل مهم تبادل‌نظر کند

حامد کرزی در نشست اجلاس سران عدم تعهد گفت: جنبش عدم تعهد باید با وحدت نظر در مورد مسائل مهم تبادل نظر کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در محل برگزاری اجلاس نم؛ حامد کرزی در نشست سران عدم تعهد ضمن تبریک ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد گفت: از حضور رئیس جمهور مصر برای انتقال این ریاست به ایران تشکر می کنم.

وی ادامه داد: پیشرفت علمی در طراوت بشری تاثیر بسزایی دارد و مردم کشورهای مختلف به یکدیگر وابسته اند.

کرزی با تاکید براینکه جنبش عدم تعهد در ۵۱ سال گذشته توانست نظم جهان را شکل دهد، تصریح کرد: جشن ما امروز می تواند جهان را به هدف دموکراتیکش برساند و افغانستان از جنبش عدم تعهد و تقویت سازمان ملل، شورای امنیت و صندوق بین المللی حمایت می کند.

رئیس جمهور افغانستان بیان کرد: امروز چالش های مهم بین المللی تهدید صلح، امنیت و خطر تروریسم است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای افغانستان تامین امنیت این کشور را برعهده دارند، اظهار داشت: طی ده سال گذشته مردم افغانستان از کشورشان حمایت کردند و سال ۲۰۲۴ پایان مداخله نیروهای امریکایی در افغانستان است.

کزری در ادامه گفت: افغانستان وارد همکاریهای بسیاری با کشورهای منطقه شده است و این همکاریها هیچ تاثیر منفی بر معادلات منطقه نخواهد داشت.

وی افزود: ما آماده هستیم تا با کسانی که صلح و روابط صلح جویانه را برقرار می کنند و دست از خشونت برمی دارند و قانون افغانستان را می پذیرند همکاری کنیم.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد: از بین بردن ناامنی و ایجاد ثبات در منطقه به همکاری کشورهای منطقه بستگی دارد و ما از همکاریهای پاکستان استقبال می کنیم.

وی اضافه کرد: افغانستان از وضعیت موجود فلسطین نگران بوده و از ملت فلسطین حمایت می کند.

کرزی با بیان اینکه طبق تجربه جنگی که داشته است با مردم سوریه نیز همدردی می کند، خاطرنشان کرد: ما از جناح های درگیر در جنگ می خواهیم تا ازطریق مذاکره و گفتگو مشکلات خود را حل کنند.

به گفته وی جنبش عدم تعهد باید با وحدت نظر در مورد مسائل مهم تبادل نظر کند.

انتهای پیام/پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.