جنجال در نشست خبری «یک، دو، سه، پنج»

۱۵ام بهمن ،

خبرگزاری ایسنا: جلسه پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «یک، دو، سه … پنج» به سبب بی‌احترامی کارگردان آن به روند کلی جلسات، توسط محمدرضا شهیدی‌فر لغو شد.

این جلسه‌ پرسش و پاسخ با چند دقیقه تاخیر آغاز شد که کارگردان این فیلم تاکید کرد: باید یکی از عواملش که اکنون روی سن نیست جلو بیاید.

این اقدام با واکنش شهیدی‌فر روبه‌رو شد و او گفت که اسامی باید از قبل داده می‌شده و از کارگردان خواهش کرد که روال کلی جلسات را خدشه‌دار نکنند.

پس از این سخنان محمد معیری (کارگردان) بدون توجه به سخنان او، مدام یکی از بازیگران فیلمش را صدا می‌زد تا به روی سن بیاید.

شهیدی‌فر باز هم از وی خواهش کرد که با احترام به روند کلی جشنواره، سخنان این بازیگر از پایین سن شنیده شود اما معیری اعلام کرد که در صورت عدم حضور این بازیگر، جلسه را ترک می‌کند و مجددا بدون توجه به مدیر جلسه، بازیگرش را صدا زد.

پس از این اقدام برنامه‌ریزی نشده، محمدرضا شهیدی‌فر پایان جلسه را اعلام کرد که با تشویق بسیار بسیار خبرنگاران حاضر در نشست روبه‌رو شد.

سپس، شاهرخ مرزوقی نویسنده فیلمنامه «یک، دو، سه … پنج» روی سن رفت و در مقابل خبرنگاران گفت: این کارگردانی که امروز از عوامل فیلمش صحبت می‌کند با من برای نوشتن فیلمنامه این فیلم قرارداد داشت. او طبق قراردادش حق نداشت فیلمنامه را عوض کند اما الان در نسخه‌ فعلی ۱۵ دقیقه را عوض کرده و شخصیت من را زیر چاه برده است.

وی سپس خطاب به معیری بیان کرد: آقای کارگردان! دفعه بعد به نویسنده‌تان احترام بگذارید.

در این هنگام جلسه به شدت متشنج شده و عکاسان در جلوی سن از عوامل فیلم که بعضا بسیار عصبانی بودند عکس می‌گرفتند.

سپس همایون ارشادی که از روی سن پایین آمده بود دوباره به روی سن برگشت و با کنایه گفت: من حق را به آقای شهیدی‌فر می‌دهم. آیا اضافه کردن یک صندلی به این جمع بالا خلاف مقررات جشنواره است؟ آیا باید به خاطر یک صندلی به عوامل یک فیلم بی‌احترامی شود؟

پس از این سخنان، یکی از مسوولان سالن سعدی (محل برگزاری نشست‌ها) روی سن آمد و از حاضران خواست به دستور دفتر جشنواره، سالن را ترک کنند.

این جلسه که به شدت به هم ریخته بود با ترک سالن توسط خبرنگاران و عوامل فیلم به پایان رسید. البته در هنگام خروج، یکی از خبرنگاران رو به معیری کرد و ضمن اعتراض به رفتار وی و فریادهای او روی سن، حق را شهیدی‌فر داد که معیری هم با لحنی کنایه‌وار خطاب به این خبرنگار گفت: آیا تو از شهیدی‌فر پول می‌گیری؟!

پس از پایان این نشست، عده‌ای از خبرنگاران و گروه‌های تصویربرداری در جلوی سالن محل برگزاری نشست با کارگردان «یک، دو، سه … پنج» گفت‌وگو کردند.

او در سخنانش در پاسخ به فیلمنامه‌نویس فیلمش گفت: حق یک کارگردان بازنویسی فیلمنامه است. ایشان قول داد فیلمنامه را در بخش‌هایی که ما می‌خواهیم بازنویسی کند اما این کار را نکرد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.