جنجال های تعهد اولاند برای به رسمیت شناختن همجنسگرایان در فرانسه

۱۲ام بهمن ،

سرانجام لایحه جنجال برانگیز ازدواج همجنسگرایان وارد پارلمان شد و روز قبل مدافعان مردمی این امر به خیابان های پاریس آمدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، موسسه سیاست های جهانی( World Policy.org ) که به بررسی چالش های جهانی می پردازد، نوشت: سرانجام لایحه جنجالی ازدواج همجسنگرایان در پارلمان فرانسه به بحث گذاشته شد.
روز قبل منازعه ای بین پارلمان فرانسه و مدافعان لایحه ازدواج همجنسگرایان و اتخاذ کودکان بی سرپرست توسط این زوج ها صورت گرفت.
از آنجایی که قانونی کردن ازدواج همجسنگرایان یکی از مهمترین برنامه های تبلیغاتی فراوسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، در مبارزات انتخاباتی وی بوده است، ۱۲۵٫۰۰۰ نفر از مردم پاریس در خیابان های این شهر از ماه دسامبر تاکنون برای دومین بار به راهپیمایی پرداختند و از رئیس جمهور منتخب خود خواستند به وعده های خود عمل کند.
این اشخاص حمایت کنندگان از حقوق زوج هایی می باشند که گرایش به همجنس دارند و شعار آنها “ازدواج برای همه” است. در تاریخ ۱۴ ژانویه نیز راهپیمایی مشابهی صورت گرفت که ۳۴۰٫۰۰۰ نفر را به خیابان های پایتخت آورد.
راهپیمایان از رئیس جمهور سوسیالیست خود فرانسوا اولاند می خواهند به وعده های کمپین انتخاباتی اش عمل کند و مصرانه برای تصویب قانون ازدواج همجنسگرایان اقدام کند.
لازم به ذکر است؛ نمایندگان سوسیالیت طرفدار دولت در پارلمان چنین قانونی را لازمه تحقق برابری میان همه شهروندان می دانند. در صورت تصویب این لایحه، زوج های همجنسگرا همچنین می توانند کودکان بدون سرپرست را به فرزندخواندگی قبول کنند.
وزیر دادگستری فرانسه هم در سخنرانی خود در پارلمان بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد و گفت که شرایط فرزندخواندگی این زوج ها با سایر زوج ها برابر خواهد بود.
“در مقابل، نمایندگان راستگرای پارلمان با این لایحه مخالفند و آن را سبب تضعیف بنیان خانواده می دانند.”
در واقع هدف از براه اندازی جنجال اخیر بر سر هم ترازی همجنسگرایان با دیگر شهروندان فرانسه، از بین بردن واهمه این اشخاص از پذیرفته شدن در جامعه فرانسه می باشد.
جدال میان مخالفان و موافقان ازدواج همجنسگرایان در فرانسه به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات این کشور تبدیل شده. جنجالی که از زمان تعلیق مجازات اعدام در سال ۱۹۸۱ بی سابقه می باشد. از طرف دیگر، اجازه چنین ازدواجی و اتخاذ فرزندان بی سرپرست توسط آنها، یکی از ۶۰ تعهدی است که اولاند در رقابت های انتخاباتی به مردم داده است و اکنون زمان عمل رسیده است.
وی پس از موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری، یک سری اصلاحات در اموری که از پیش وعده داده بود، از جمله اعمال مالیات ۷۵ درصدی بر قشر پردرآمد جامعه انجام داد؛ اما لایحه ازدواج همجنسگرایان همچنان در بحث و بررسی است و گفته می گردد به سبب آنکه اولاند چهره ای شناخته شده در اجتناب از درگیری و اختلاف می باشد، برای تصویب این قانون تلاش خواهد کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.