جنون “مهاجم‌خریدن” در بارسلونا!

اردیبهشت ۱۴۰۳

آگوئرو باید از سرنوشت پاپن و باجو و داوید ویا درس بگیرد و حضور نابهنگام و غیرعاقلانه در “بهترین تیم جهان” را به حضور عقلانی در تیمی دیگر ترجیح ندهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ در خبرها آمده بود که مقامات باشگاه بارسلونا در فکر خرید سرجیو آگوئرو مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی می باشند. اینکه بارسلونا با وجود حضور مسی و نیمار و پدرو و الکسیس سانچس چه نیازی به آگوئرو دارد، سوالی ست که برای هر فوتبالدوستی مطرح می گردد. و واقعاً بارسلونا با این همه مهاجم طراز اول، چه نیازی به آگوئرو دارد؟

بارسلونا در فصل قبل بیشترین ضربه را از دفاع متزلزش خورد. افت فاحش پویول در یکی دو سال قبل و نیز نمایش نه چندان قدرتمند ماسکرانو و پیکه در فصل قبل، هر عاقلی را به این نتیجه می رساند که بارسلونا در درجه اول باید فکری به حال خط دفاعی اش بکند.

تیمی که خط حمله اش آن قدر غنی است که بهترین مهاجم اسپانیا – داوید ویا – را با قیمیت نازل ۵ میلیون یورو به اتلتیکو مادرید می فروشد، طبیعتاً در خط حمله مشکل چندانی ندارد.

فصل قبل خط حمله بایرن مونیخ را چه بازیکنانی تشکیل دادند؟ ماندزوکیچ و ذخیره اش گومز! چرا بایرن با داشتن این دو بازیکن درجه دو در قیاس با مسی و داوید ویا، احساس نمی کند خط حمله اش ضعیف بوده است ولی بارسا با وجود مسی و داوید ویا و پدرو و سانچس، که هر چهار نفرشان تکنیکی تر از مهاجمان بایرن می باشند، دچار توهم ضعف در خط حمله است؟

دلیلش شاید این باشد که باشگاه بارسلونا خودش را “پرچمدار فوتبال تهاجمی” در جهان امروز می داند و به همین سبب در بیشترین هم و غمّش را صرف تقویت خط حمله اش می کند.

این دیدگاه اگر چه اشتباه است، زیرا فوتبال تهاجمی لزوماً محصول جمع‌کردن بهترین مهاجمان دنیا در خط حمله یک تیم نیست، ولی به بارسا ضر چندانی نزده است بلکه در سه سال قبل به زیان داوید ویا تمام شد و اگر آگوئرو هم از منچسترسیتی به بارسا بیاید، به زیان آگوئرو خواهد بود.

آگوئرو اگر هم قصد لالیگا کرده، بهتر است به رئال مادرید برود که اوضاع خط حمله اش با توجه به حضور هموطنش – هیگواین – سخت اسف‌انگیز است! رفتن آگوئرو به بارسلونا، چیزی است در مایه‌های رفتن ژان پیر پاپن و روبرتو باجو به میلان در دهه ۱۹۹۰٫ این دو ستاره کم‌نظیر از مارسی و یوونتوس به میلان رفتند و در آنجا فوتبالشان تباه شد.

بارسا با داوید ویا چنین کاری کرد در سه سال قبل. ولی ویا هنوز جوان است و شانس آورد که به موقع از بارسا خارج شد. آگوئرو باید از سرنوشت پاپن و باجو و ویا درس بگیرد و حضور نابهنگام و غیرعقلانی در بهترین تیم جهان را به حضوری عقلانی در تیمی دیگر ترجیح ندهد.

شاید مدیران بارسلونا جنون “مهاجم‌خریدن” داشته باشند ولی آگوئرو، اگر عاقل باشد، سوختبار آتش جنون تیکی‌تاکایی آنها نمی‌شود! 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.