جنگ سایه

جام جم آنلاین: گزارشگر یک شبکه تلویزیونی آلمانی می‌گوید، رژیم اسرائیل از مدت‌ها پیش در اقدام‌های تروریستی و خرابکارانه علیه ایران با هدف متوقف کردن پیشرفت‌های این کشور در فن‌آوری هسته‌ای دست داشته است.

کریستیان زیورس، گزارشگر شبکه تلویزیونی زد.دی.اف آلمان در یک بخش خبری با پخش برنامه‌ای به نام “جنگ سایه” مجموعه‌ای از توطئه‌های ضد ایرانی رژیم اسرائیل را به تصویر کشید که “بدون توجه عامه مردم، سال‌ها است که در در جریان است.”

از سوی دیگر، در این مستند با دو تن از روسای پیشین سازمان امنیت رژیم اسرائیل، موساد، مصاحبه می‌شود که درباره پیامدهای هر گونه اقدام نظامی علیه تهران هشدار می‌دهند و عواقب چنین ماجراجویی نظامی را فاجعه بار توصیف می‌کنند.

این گزارش ویدیویی به ترور چهار دانشمند هسته‌ای ایران در دو سال گذشته به عنوان نمونه‌‌هایی از سناریوی محرمامه موساد علیه تهران اشاره کرد.

مصطفی احمدی روشن در آخرین مجموعه حملات تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای ایران، در پی انفجار ناشی از یک بمب مغناطیسی که یک موتور سوار ناشناس به خودروی وی در نزدیکی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی چسباند، جان خود را از دست داد.

راهبرد سوم اصلاح طلبان

سایت ضد انقلابی «جرس» ضمن اعتراف به شکست فرقه سبز در دستیابی به اهداف خود بر ضرورت جمع کردن دستاوردهای اصلاح طلبان و فرقه سبز تاکید کرد.

این سایت در مطلبی با تاکید بر ناکامی فرقه سبز در دستیابی به اهداف خود تصریح کرد که نباید با این فرقه به مثابه “وجودی مقدس” روبرو شد.

جرس با بیان اینکه در دور جدید فعالیت برای تجمیع دستاوردهای اصلاح طلبی و فرقه سبز نباید عبور از شخصیت هایی همچون خاتمی را کلید زد،تصریح کرد که بهترین راهبرد در این زمینه فراهم آوردن حضور در حاکمیت و از دیگر سو فعال شدن در بین مخالفان است.

این سایت با تاکید بر این که این راهبرد باید موج سوم فعالیت اصلاح طلبان باشد تصریح کرد که در این راهبرد مصالحه نیز جای دارد.

طرح القاعده برای ترور پاپ

روزنامه لبنانی «الاخبار» در شماره امروز خود نوشت: تعدادی از عناصر گروهک تروریستی القاعده با ورود به این کشور در حال برنامه ریزی به منظور ترور برخی شخصیت های سیاسی و مذهبی این کشور بوده و قصد دارند که در صورت امکان پاپ، رهبر مسیحیان جهان را در سفرش به لبنان مورد سوء قصد قرار دهند.

بنا به گفته منابع امنیتی حدود یک ماه پیش شخصی به نام «احمد» به همراه «عبدالله » از عناصر القاعده به منظور ترور رییس مجلس لبنان وارد این کشور شده و تحقیقاتی را در خصوص ترور پاپ بندیکت شانزدهم که قرار است در سپتامبر آینده به لبنان بیاید، آغاز کرده اند.

چندی پیش روزنامه لبنانی «السفیر» نیز نوشته بود رییس مجلس لبنان در دیدار با یک مقام فلسطینی فهرستی از اسامی افراد تروریست را که قصد ترور وی و برخی شخصیت های برجسته لبنانی را داشتند، به وی اعلام کرد.

تلاش منافقین برای سرنگونی مالکی

مترجم سرکرده گروهک تروریستی منافقین، از همکاری و هماهنگی مقامات این گروهک تروریستی با سازمان القاعده و برخی از سیاستمداران عراقی برای سرنگونی دولت نوری المالکی، پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری عراق؛ علی حسین نژاد، مترجم مریم رجوی که چند روز قبل از اردوگاه لیبرتی در بغداد فرار کرد و خود را به نیروهای عراقی تسلیم کرد، گفت: این سازمان تلاشهای زیادی را برای اجرانشدن نشست سران عرب در بغداد انجام داد تا چهره دولت نوری المالکی را در سطح بین المللی تخریب کند و در این کار برخی از گروه های سیاسی مخالف در داخل عراق، به این گروهک کمک کردند. با این وجود، این افراد به هدف خود نرسیدند.

وی افزود: این سازمان (منافقین) و سرکرده های آن آرزوهای زیادی مبنی بر سرنگونی دولت نوری المالکی داشتند و تلاشهای زیادی برای سقوط دولت در عراق انجام دادند که این امر برای آنها محقق نشد.

وی تصریح کرد: در یکی از نشست های رجوی با طاهر حبوش رئیس دستگاه اطلاعاتی رژیم بعثی صدام، قرار شد که دو میلیون دلار به گروهک منافقین و یک میلیون دلار به سازمان القاعده تعلق گیرد و همکاری ها و هماهنگی ها از آن زمان با بقایای رژیم صدام و سازمان تروریستی القاعده و برخی از گروه های مسلح در عراق، برای ایجاد بی ثباتی و ناامنی آغاز شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.