جوان نقاش، چهره مرد زورگیر را طراحی کرد

پنج مرد و یک زن که با تشکیل باندی از مسافران زورگیری می‌کردند، پس از سرقت از یک هنرمند نقاش و ترسیم چهره یکی از آنها توسط وی، همگی دستگیر شدند.

هفتم اردیبهشت امسال فردی با حضور در کلانتری ۱۴۰ باغ‌فیض با ارائه شکایتی گفت: سرنشینان یک پژو ۴۰۵ نقره‌ای با تهدید، پول‌هایم را سرقت کرده‌اند. در این ارتباط پرونده‌ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، برای رسیدگی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی گفت: در غرب تهران سوار یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای با سه سرنشین شدم. در میانه راه یکی از سرنشینان با تهدید چاقو گوشی تلفن همراه، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان پول نقد و سرویس طلایی را که برای همسرم خریده بودم، سرقت کرد.

شاکی افزود: آنها سپس مرا در خیابان اسکندری پیاده کرده و متواری شدند. البته در آخرین لحظه شماره پلاک خودروی آنها را به خاطر سپردم. به این ترتیب کارآگاهان با شناسایی مالک خودرو، متوجه شدند این خودرو دارای سابقه سرقت به شیوه زورگیری تحت پوشش مسافر است.

در ادامه مالک خودرو به اداره پنجم احضار شد. وی به ماموران گفت:‌ شامگاه ششم اردیبهشت، دو جوان سوار خودرویم شدند تا آنها را به شهرک مارلیک برسانم اما در میانه راه خواستند برای دریافت بسته‌ای به خیابان ایران‌زمین بروم. آنها با کشاندن من به کوچه‌ای خلوت، در تاریکی هوا مرا با چاقو و قمه تهدید و مجبور کردند از ماشین پیاده شوم. سپس با سرقت خودرو و مدارک شناسایی و پول نقد متواری شدند.

باتوجه به شگرد متهمان در سرقت با خودروهای مسروقه، کارآگاهان توقیف خودرو ۴۰۵ نقره‌ای مسروقه و دستگیری سرنشینان آن را در دستور کار قرار دادند که پس از چند روز مشخص شد این خودرو به صورت رهاشده، توسط گشت کلانتری ۱۴۰ باغ‌فیض کشف شده است. اطلاعات به دست آمده درباره سارقان نشان می‌داد آنها در گروه‌های سه یا چهارنفره و در برخی موارد با همراهی یک زن جوان از مسافران زورگیری کرده‌اند.

در شرایطی که بسیاری از مالباختگان باتوجه به ترس و وحشت زمان سرقت، قادر به ارائه مشخصات دقیق از تصاویر متهمان نبودند، جوان مالباخته‌ای با حضور در اداره پنجم، مشخصات دقیق یکی از سارقان را که در زمان سرقت با تهدید چاقو اموالش را سرقت کرده بود، در اختیار ماموران قرار داد.

این جوان که در زمینه ترسیم چهره مهارت داشت، با ارائه مشخصات دقیق یکی از سارقان، به کارآگاهان در ترسیم تصویر اولیه وی کمک کرد؛ به طوری که در همان زمان چهره‌نگاری، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام قاسم ۲۹ ساله در زمینه سرقت و زورگیری شدند. با شناسایی این متهم، کارآگاهان مخفیگاه وی را در منطقه شهریار شناسایی و با اخذ نیابت قضایی، وی را چند روز پیش دستگیر کردند.

متهم دستگیر شده در تحقیقات، یکی از همدستان خود به نام آیدین ۲۳ ساله را به عنوان سرکرده گروه معرفی و اعتراف کرد که آیدین در برخی سرقت‌ها همراه دختر جوانی به نام مینا از مسافران زورگیری می‌کند. کارآگاهان در ادامه مخفیگاه آیدین را شناسایی و با مراقبت‌های نامحسوس، سرانجام ۲۷ خرداد وی را در مخفیگاهش در شهرستان کرج دستگیر کردند. متهم با انتقال به اداره پنجم، سه عضو دیگر گروه به نام‌های امیر حسین ۲۵ ساله، اسماعیل ۳۷ ساله و مسعود ۲۸ ساله را نیز معرفی کرد که در پیگیری‌ها معلوم شد این متهمان به اتهام سرقت توسط آگاهی شهرستان کرج دستگیر شده‌اند. در زمان حضور کارآگاهان اداره پنجم در پلیس آگاهی کرج برای اجرای دستور نیابت قضایی به منظور انتقال متهمان، کارآگاهان اطلاع یافتند که متهم زن این پرونده نیز به اتهام سرقت دستگیر شده است.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: پلیس از شهروندانی که در چند ماه گذشته توسط سرنشینان خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ سفید، نوک مدادی و نقره‌ای مورد سرقت، تهدید و ضرب و جرح قرار گرفته‌اند، خواسته است برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
 

۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.