جوجه‌ریزی از ۱۰۰ میلیون قطعه گذشت/ ۲۰ هزار تن مرغ مازاد در کشور وجود دارد

جوجه‌ریزی از 100 میلیون قطعه گذشت/ 20 هزار تن مرغ مازاد در کشور وجود دارد

در صورتی که اقدام ضربتی برای خرید مرغ مازاد صورت گیرد، بحرانی به صنعت طیور تحمیل نمی‌شود.

مدیرکل طیور و دام وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در وزارت جهاد کشاورزی، جوجه‌ریزی ماهانه از مرز ۱۰۰ میلیون قطعه گذشت.

ترکاشوند افزود: در حال حاضر ماهانه ۱۵۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که با توجه به جوجه‌ریزی‌های انجام شده رشد این رقم در ماه‌های آینده به میزان ۱۷۰ هزار تن گوشت قطعی است.

وی درباره میزان مازاد تولید و همچنین وضعیت ذخیره مرغ مازاد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت مطلوب تولید با میزان ۲۰ هزار تن مازاد تولید مرغ روبه‌رو هستیم که با توجه به تفاهم‌های انجام‌شده، روند ذخیره این میزان مرغ از طریق سازمان پشتیبانی امور دام وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز خواهد شد.

ترکاشوند در پاسخ به سؤال ایانا که پشت پرده ثبت سفارش ۲۰۰ هزار تن مرغ برای واردات از سوی واردکنندگان کیست، ادامه داد: کشور از واردات مرغ بی‌نیاز است. خودکفایی تولید مرغ و تلاش‌های تولیدکنندگان، بدنه کارشناسی و سیاست‌های حمایتی جهاد کشاورزی هرگونه فضای ابهام‌آلود را از بین برده است.

وی در پایان تصریح کرد: امید است دستگاه‌های مسئول با واکنش ضربتی خود در ذخیره به‌موقع مرغ مازاد تولیدی کشور، از تحمیل بحران به صنعت طیور کشور جلوگیری کنند./

 

خبرنگار: یوسف فرهادی بابادی

N-910629-05

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.