جوسازی « ام آی ۶» علیه ایران

جام جم آنلاین: «جان سایر»، رییس دستگاه اطلاعاتی بریتانیا ” ام آی ۶ “، در یک اظهارنظر جهت‌دار اعلام کرد که ایران تا دو سال دیگر به بمب اتمی دست خواهد یافت.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین، این مقام اطلاعاتی که در جمع کارمندان و مدیران دولتی انگلیس سخن میگفت، همچنین اعلام کرد که ایران بواسطه اقدامات سیستم امنیتی بریتانیا ۴ سال از دستیابی به بمب هسته ای عقب افتاده است و در غیر این صورت این کشور در سال ۲۰۰۸ به تسلیحات هسته ای مجهز شده بود. 

 این مقام امنیتی جزییات بیشتری از این اقدامات بیان نکرده است.
 
درحال حاضر کارشناسان بی طرف معتقدند که جنگ نرم افزاری علیه توسعه برنامه هسته ای و شهادت دانشمندان ایرانی از گزینه هایی است که  توسط سرویس های اطلاعاتی کشورهای غربی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای تهران دنبال می شود.

همه این اقدامات در حالی صورت می گیرد که آژانس بین المللی انرژی هسته ای هیچگاه صراحتا ایران را به ساخت بمب اتمی متهم نکرده است و هیچ یک از مقامات رسمی دولت های اروپایی و غربی نیز در این باره سخن نگفته اند.

“جان سایر” در حالی این مطالب را بیان می کند که حتی هیچ کدام از مقامات کشور انگلیس از دستیابی ایران به سلاح هسته ای سخن نگفته اند.  
 
این مقام اطلاعاتی انگلیس پیش از این در کسوت معاون جک استراو، وزیر پیشین وزارت امور خارجه بریتانیا به همراه وزرای خارجه فرانسه و آلمان در سال ۲۰۰۴ به تهران سفر کرده بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.