جولان گرانی و آشفتگی در بازار خودروهای تجاری

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

بازار خودروهای تجاری این روزها چندان حال و روز خوشی ندارد چراکه کاهش چشمگیر تولید و عرضه منجر iبه آشفتگی این بازار و افزایش شدید قیمت این محصولات شده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران یک کارشناس خودرو در این گفت: تولید و عرضه خودروهای تجاری در سال جاری کاهش یافته که این موضوع منجر iبه بر هم خوردن تعادل بازار و افزایش تا ۶۰ درصدی قیمت ها در این بازار شده است.

امیری گفت: با توجه iبه عرضه نصفه و نیمه خودروهای چینی، این افزایش قیمت در بازار خودروهای اروپایی بیشتر و محسوس تر است iبه طوری که قیمت کامیونی که ۲۰۰ میلیون تومان بود در حال حاضر iبه ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است.
به گفته وی، در حال حاضرعرضه این نوع خودروها پاسخگوی تقاضای بازار نیست که این امر سبب شده تا قیمت خودروهای تجاری در بازار با افزایش چشمگیری همراه شود.
آمار و ارقام انتشار یافته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موکد این مطلب است که تولید خودروهای تجاری وضعیت چندان مناسبی ندارد.
بر اساس آمارهای اعلامی، در مهر امسال تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده ۶۳ درصد، مینی‌بوس، میدل باس و اتوبوس ۹۰٫۲ درصد و آمبولانس و ون ۱۰۰ درصد نسبت iبه مهر سال قبل کاهش یافته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.