جولیان آسانژ سناتور می‌شود!

۲۵ام بهمن ،

ap2-46.jpg

موسس وب پایگاه اینترنتی افشارگر ویکی لیکس اولین گام را برای نامزد شدن در سنای ایالت ویکتوریای استرالیا به عنوان عضوی از حزب تازه تاسیس “ویکی لیکس” برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی، جولیان آسانژ، موسس وب پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی لیکس که صدها مورد اطلاعات محرمانه و خبرها از منابع ناشناس را منتشر کرده است، گفت که قصد دارد در انتخابات فدرال ۱۴ سپتامبر سال جاری میلادی نامزد شود.

مدارک مربوط به نامزدی آسانژ توسط هواداران وب پایگاه اینترنتی ویکی لیکس و پدر وی به کمیته انتخابات استرالیا ارایه شده است.

پدر جولیان آسانژ گفت، ارایه این مدارک اولین گام در مبارزات انتخاباتی است که بر ضرورت‌های دموکراتیک دولتی صادق و قابل اعتماد تمرکز دارد. اولین گام در ارایه مدارک مربوط به کاندیداتوری در انتخابات فدرال تساوی ثبت نام رای دهندگان در استرالیاست.

یکی از مشاوران آسانژ گفت: کاندیداتوری از حزب ویکی لیکس نیازمند معرفی شدن از جانب حزب است. حزب ویکی لیکس هنوز توسط کمیسیون انتخابات استرالیا ثبت نشده است و این اقدام زمانی صورت می‌گیرد که ۵۰۰ عضو حزب از سوی این کمیسیون تایید شوند.

همچنین شهروندان استرالیایی خارج از کشور نیز ممکن است برای رای دادن ثبت نام کنند.

جولیان آسانژ در ماه دسامبر سال ۲۰۱۲ درخصوص تمایل خود برای حضور در صحنه سیاست سخن گفته بود.

همچنین براساس نظرسنجی‌های سال قبل میلادی مشخص شد که آسانژ می‌تواند یکی از کاندیداهای انتخابات فدرال استرالیا شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.