جِنین با الهام از ملاقلی​پور و حاتمی​کیا متولد می​شود

۰۶اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین، داستان «جِنین» اثری از علیرضا طاهری است که موضوع ‌آن به مقاومت در فلسطین اختصاص دارد و انتشار یافتنات سوره مهر در نظر دارد این رمان را در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه کند.

طاهری، نویسنده این رمان دربارهٔ داستان «جِنین»گفت: این کتاب رمان کوتاهی است که در فاصله چهار ماه از آبان تا اسفند سال ۱۳۸۱ نوشته شده است. داستان این کتاب ماجرای خبرنگاری آمریکایی است که در سال ۲۰۰۲ به اردوگاه جِنین در فلسطین می‌رود. در واقع فضای داستان ماجراهای واقعی آن دوره را در قالبی مستند پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

وی دربارهٔ چرایی انتخاب این موضوع برای داستانش توضیح داد: وقتی این کتاب را نوشتم چند ماهی از ماجرای اردوگاه جِنین در فلسطین قبل بود و من تحت تاثیر این اتفاق آغاز به نوشتن کتاب کردم. همچنین آثار سینمایی کارگردانانی مانند ابراهیم حاتمی‌کیا و رسول ملاقی‌پور در الهام بخشی برای نگارش این داستان پراهمیت بود. از فیلم‌های سینمایی «خاکستر سبز» که قهرمان آن یک خبرنگار بود و «بازمانده» به کارگردانی سیف‌الله داد بسیار تاثیر گرفتم.

طاهری افزود: ما نسلی هستیم که انقلاب و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را ندیده‌ایم و منبع الهام ما برای نگارش داستان یا رمان همان خاطرات ثبت شده و فیلم‌های سینمایی‌اند که امروز در عرصه سینما کمتر فیلم‌های قوی مانند آثاری که در دهه ۱۳۷۰ ساخته می‌شدند روی پرده می‌آیند.

داستان «جِنین» رتبه دوم نهمین جشنواره شعر و داستان جوان با عنوان «مهد پایداری» را در سال ۹۰ به دست آورده است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.