جگوار اطلاعات اف-تایپ کوپه را منتشر کرد

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

جگوار اطلاعات اف-تایپ کوپه را منتشر کرد

Bookmark and Share

جگوار در آستانه رونمایی از مدل اف-تایپ کوپه در نمایشگاه لس‌آنجلس، عکس‌ها و اطلاعات فنی این خودرو را منتشر کرد. جگوار می‌گوید این خودرو «تواناترین» ماشینی است که تاکنون ساخته است. در پاسخ به انتقادها از مدل بدون سقف، این جگوار تازه جادارتر و از مدل کانورتبل ارزان‌تر است. 

جگوار سه مدل مختلف از کوپه را به بازار عرضه می‌کند. قوی‌ترین مدل اف-تایپ آر است که موتور پنج لیتری هشت سیلندرش ۵۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. جگوار پیش‌تر این موتور هشت سیلندر را در مدل‌های XKR-S و XFR-S  و کانسپت «پروژه ۷» استفاده کرده بود. شتاب صفر تا صد کیلومتر اف-تایپ کوپه با این موتور ۴ ثانیه است و حداکثر سرعتش ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است. 

مدل های اس و اف موتور سه لیتری شش سیلندر دارند. قدرت موتور مدل اس۳۸۰ اسب بخار است و موتور مدل اف ۳۴۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این دو مدل از نظر فنی شبیه نمونه‌های بدون سقف اف-تایپ می باشند. همه مدل‌های اف-تایپ کوپه به جعبه دنده هشت سرعته «کوییک شیفت» مجهزند که پیش‌تر در مدل کانورتبل اف-تایپ هم استفاده شده بود. در مدل آر، نرم افزار جعبه دنده متناسب با موتور قوی‌تر تغییر داده شده است. 

جگوار اطلاعات اف-تایپ کوپه را منتشر کرد

از نظر ظاهری اف-تایپ کوپه به کانسپت C-X16 که دو سال پیش در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد وفادار مانده است. برای شبیه ماندن خودروی اصلی به کانسپت، بال عقب خودرو در پشت ماشین مخفی شده است و در سرعت‌ بالای ۷۰ مایل در ساعت (۱۱۲ کلیومتر) در ساعت خارج می‌آید و به محض کاهش سرعت به زیر ۵۰ مایل (۸۰ کیلومتر) در ساعت دوباره در پشت ماشین مخفی می‌شود. 

اف-تایپ کوپه از سیستم ترمز «سوپر پرفورمنس» استفاده می‌کند که شامل دیسک‌ها ۳۸۰ میلی‌متری در جلو و ۳۷۶ میلی‌متری در عقب است. خریداران مدل‌های آر و اس می‌توانند دیسک‌های سرامیک-کربن هم سفارش دهند که در این صورت وزن ماشین ۲۱  کیلوگرم کمتر می‌شود و عملکرد ماشین هم بهتر خواهد شد. 

جگوار اطلاعات اف-تایپ کوپه را منتشر کرد

داخل ماشین تغییری بسیاری نسبت به مدل کانورتبل نکرده است. بالش‌های کناری صندلی‌ هنگامی که ماشین در پیچ‌های تند می‌پیچد باد می‌کند تا راننده را بهتر نگه دارد.   جگوار به انتقاد‌ها از مدل بدون سقف اف-تایپ واکنش نشان داده و ظرفیت صندوق عقب را به ۴۰۷ لیتر افزایش داده است. سقف ماشین را هم می‌توان به صورت پانورامیک تمام شیشه‌ای سفارش داد.

ایان کالم، مدیر طراحی جگوار در اطلاعیه‌ای که همزمان با انتشار یافتن عکس‌های اف-تایپ انتشار یافت گفت «خلق یک کوپه اسپرت ناب‌ترین کاری که به یک طراح واگذار می‌شود. در عین حال این کار سخت است. اگر درست در بیاید، در نتیجه ماشینی ساخته می‌شود که از نظر زیبایی شناسی هم به اندازه فنی چابک به نظر می‌اید.»

جگوار اطلاعات اف-تایپ کوپه را منتشر کرد

کالم معتقد است که جگوار اف-تایپ «درست» از کار درآمده است او می‌گوید «خلوص کانسپت سی-اکس۱۶ بدون هیچ تغییری در مدل اصلی حفظ شده است. هر بار دیدن کاپوت کشیده، سقف کوتاه و اتاق مخروطی برای من الهام بخش است.»

جگوار می‌گوید پنجاه درصد این خودروی تمام آلومینیومی از مواد بازیافتی ساخته می‌شود. همچنین به نقل از این کارخانه قطعات بدنه این ماشین، به جای اینکه مانند ماشین‌های فولادی به یکدیگر جوش داده شود، به هم پرچ می‌شود. بخش کناری بدنه یکپارچه و از آلومینیوم ساخته شده است. 

جگوار اف-تایپ کوپه از اواخر بهار آینده به بازار عرضه می‌شود. قیمت پایه این خودرو در بریتانیا ۵۱ هزار و ۲۳۵ پوند و در آمریکا ۶۵ هزار و ۸۹۵ دلار است. گرانترین مدل اف-تایپ، مدل آر است که ۸۵ هزار پوند قیمت دارد. 

برچسب ها : | تاریخ : ۲۰۲۲/۱۱/۲۱
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.