جگوار در آستانه ساخت رقیب ب ام و سری ۳

۰۹ام بهمن ،

جگوار در آستانه ساخت رقیب ب ام و سری ۳

Bookmark and Share

جگوار در حال  بررسی نهایی عرضه مدلی کوچک در سال ۲۰۲۴ است. جگوار تازه بعد از مدل‌های XF و XJ کوچکترین مدل کارخانه انگلیسی خواهد بود و با عرضه آن تولید خودروهای جگوار به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. 

این خودرو در بخشی از بازار قرار می‌گیرد که ب ام و سری ۳ و آئودی A4 در آن حضور دارد، اما آدریان هالمارک، مدیر جهانی جگوار به هفته نامه انگلیسی اتوکار گفته است قصد ندارد به طور مستقیم با مارک‌های معروف آلمانی رقابت کند. به نقل از این مدیر ارشد، جگوار تازه با تکیه بر ساختار آلومینیومی سبکش و تکنولوژی تازه موتورهای چهارسیلندرش به دنبال سهمی از بازار خواهد بود. 

جگوار با تولید سالانه ۶۰ هزار دستگاه یک خودروساز کوچک است. این کارخانه برای اطمینان از ادامه حضورش در بازار خودرو، باید تولید خود را در میان‌مدت دو برابر کند. عرضه یک سدان کوچکتر از مدل XF این کارخانه را به بازاری وارد می‌کند که سالانه دو میلیون دستگاه خودرو در آن فروخته می‌شود. داشتن سهمی از این بازار می‌تواند آینده جگوار را تضمین کند. 

جگوار در آستانه ساخت رقیب ب ام و سری ۳

خودروی تازه جگوار براساس ساختار سبک‌وزنی ساخته می‌شود که نسل چهارم رنج‌روور برروی آن ساخته شد. قرار است نسل بعدی مدل‌های XF و XJ هم در کنار این جگوار تازه بر روی همین پلتفرم ساخته شود. استفاده از قطعات مشترک هزینه تولید جگوار را پایین می‌آورد و به سود‌دهی کارخانه کمک می‌کند. 

اما این کارخانه انگلیسی که تحت مالکیت کمپانی هندی تاتا فعالیت می‌کند، می‌داند راه سختی در پیش است. آقای هالمارک به اتوکار گفته است «بیست سال طول کشید تا آئودی به جایی که الان است برسد. برای ما وارد شدن و یکباره رفتن به بالای جدول غیرممکن است. پس باید برای رسیدن به سود به فکر راه‌های دیگری باشیم و برای همین در حال تحلیل محصولات رقیب و سلیقه مصرف‌کنندگان هستیم»

آقای هالمارک گفته است امکان دارد سری کاملی از این مدل شامل یک کوپه، یک کانورتیبل و یک مدل استیش به بازار عرضه شود. 

جگوار در سال‌های قبل ایده ساخت یک مدل شاسی‌بلند و یک هچ‌بک دیفرانسیل جلو را بررسی کرد اما این ایده‌ها اجرایی نشد. بازاز شاسی‌بلند‌ها اگرچه بزرگ و پرسر و صدا است اما به بزرگی سدان‌های اسپرت نیست. به علاوه عرضه یک شاسی‌بلند به معنی وارد شدن به بازار بخش دیگر گروه خودروسازی جگوار-لندروور است.  هچ‌بک‌های لوکس اگرچه به تازگی محبوبیت بیشتری یافته‌اند اما حاشیه سود آنها به اندازه سدان‌های اسپرت نیست. اگرچه حضور کلاس تازهی از خودرو که مرسدس بنز CLA  آن را نمایندگی می‌کند تهدیدی است که جگوار نباید آن را دست کم بگیرد.  

ساخت یک سدان دیفرانسیل عقب بهترین ایده برای توسعه جگوار است، جگوار از نظر فنی و کیفیت ساخت خودرو یارای روبرو شدن با خودروسازان آلمانی را دارد. تنها حلقه گمشده برای موفقیت جگوار طرحی زیبا است که بتواند نظر مشتریان را به سوی خود جلب کند. 

برچسب ها : خودروسازی جهان | جگوار | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۱/۲۸
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.