حاشیه‌سازی نام دایی برای پرسپولیس

جام جم آنلاین: سرمربی تیم فوتبال راه آهن شهرری عملی شدن وعده مالکان جدید را دلیل اصلی بازگشتش به این تیم دانست و از هواداران پرسپولیس درخواست کرد از تشویق وی در استادیوم‌ها بپرهیزند، چرا که اسم دایی برای پرسپولیس حاشیه درست می‌کند.

علی دایی پس از پایان تمرین امروز سه شنبه تیم راه آهن در مورد اتفاقاتی که در این مدت برایش رخ داده است، ضمن بیان مطلب فوق گفت: به خاطر شفاف سازی باید بگویم که من قرارداد دوساله مشروط با باشگاه راه آهن داشتم که ادامه فعالیتم در سال دوم دست خودم بود اما در جلسه‌ای که با مالکان قبلی باشگاه داشتم دیدم شرایط کارکردن مناسب نیست به همین دلیل تصمیم گرفتم قراردادم را با آنها لغو کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا نخواستید با مالکان قبلی فعالیت کنید؟»، اظهارداشت: بنده در نشست با آنها دیدم دوباره همان قول و وعده وعیدهای گذشته مطرح می‌شود و ما باید دست خالی کار را شروع کنیم. آنها به من گفتند تا شهریورماه خبری از پول نیست من سال قبل این مسائل را شنیده بودم و نمی‌خواستم بار دیگر به هیچ عنوان با چنین وضعیتی کار کنم.

سرمربی راه آهن افزود: وقتی بحث مالکان جدید پیش آمد آنها طی سه، چهار جلسه با من صحبت کردند و تنها یک شرط برای‌شان گذاشتم و آنهم این بود که اول همه مطالبات بازیکنان و کسانی که از باشگاه طلب داشتند را بدهند. خوشبختانه آنها هم بلافاصله به قول‌های خود عمل کردند و این پروسه پرداخت مطالبات ۱۰ روز دیگر هم به طول می‌انجامد.

دایی اضافه کرد: خدا را شکر مالکان جدید باشگاه نمی‌خواهند زیر دین مردم باشند و هدف‌شان این است که راه آهن در حالی لیگ را شروع کند که هم کسی از آن طلبکار نباشد و هم پیش پرداخت خوبی به نفرات تیم برای فصل جاری پرداخت شود. من وقتی دیدم بدهی‌ها را صفر کردند در نشست یکشنبه با آنها تصمیم گرفتم به همکاری‌ام با راه آهن ادامه دهم.

وی در واکنش به این موضوع که به نظر می‌رسد انصاریفرد از بازگشت شما ناراحت است و همین موضوع را دلیل استعفایش از مدیریت راه آهن عنوان کرده است، اظهارداشت: ایشان بزرگ ماست و من هیچ وقت پشت سرش حرف نمی‌زنم. خودم هم فکر می‌کنم تصمیم ایشان به خاطر این مسئله بوده است. شاید ایشان ناراحت هستند که هرکاری کردند حاضر نشدم با مالکان قبلی کار کنم، زیرا اصلا صلاح نبود. اگر مالکان قبلی هم می‌ماندند بنده به هیچ وجه به راه آهن باز نمی‌گشتم اما وقتی قول مالکان جدید عملی شد تصمیم گرفتم هدایت راه آهن را قبول کنم.

سرمربی پیشین تیم ملی در این خصوص به موضوع جالب‌تری هم اشاره کرد و گفت: من ۱۳ خردادماه به ایران آمدم تا ۱۵ تمرینات را شروع کنم اما وضعیت مالکان گذشته اصلا معلوم نبود. آنها به من گفتند بودجه نداریم و شاید تیمداری کنیم یا نکنیم. حتی بحث انصراف راه آهن از حضور در لیگ هم مطرح شد. تمام این مسائل باعث شد وقت زیادی را از دست بدهیم اما خدا را شکر می‌کنم حضور مالکان جدید باعث شد باشگاه ریشه دار راه آهن به فعالیتش ادامه داده و در کنار آن حق و حقوق طلبکاران هم پرداخت شود تا باشگاه با آرامش فصل آینده کارش را ادامه دهد.

وی تاکید کرد: قبل از اینکه من به راه آهن برگردم حکم مدیرعاملی آقای انصاریفرد تمدید شده بود. همچنین قرار بود هر کسی کار خودش را انجام دهد. شاید ایشان دوست نداشت با من کار کند. من نمی دانم چه اتفاقی افتاد ولی برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی راه آهن در مورد اینکه آیا تیم می‌تواند در فصل پیش رو عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: قطعا کار سختی داریم چون هفته بعد بازی‌ها شروع می‌شود. البته سال قبل هم تجربه این اتفاق را داشتیم و امسال سعی می‌کنیم با تمرینات مناسب عقب ماندگی‌ها را جبران کرده و با جذب نفرات دلخواه نقاط ضعف‌مان را برای حضور در لیگ برتر برطرف کنیم.

وی در مورد نفراتی که تاکنون به راه آهن پیوسته‌اند، تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم بهترین بازیکنانی که به تیم‌های دیگر نرفته‌اند را جذب کنیم. در حال حاضر حضور جهانگیر عسگری در تیم ما قطعی شده است و تا پنجشنبه هم چهار، پنج بازیکن دیگر را جذب خواهیم کرد. فرزاد آشوبی هم در فهرست نفرات‌مان جای دارد اما با توجه به داشتن نفرات خوب در خط دفاع و احتمال بازگشت محمد علی غرزول دیگر به مدافع نیاز نداریم.

دایی در خصوص حضور نفراتی چون فرهاد مجیدی و مجتبی جباری در راه آهن تاکید کرد: باشگاه ما  محدودیت های مالی دارد اما اگر ببینیم شرایط مالی آنها خوب است آرزویم کار کردن با فرهاد مجیدی و مجبتی جباری است. من با آقا فرهاد در تیم ملی همبازی بودم و جباری هم در تیم ملی شاگردم بود. در مجموع تا پنجشنبه تیم را بسته و نقاط ضعف را برطرف می‌کنیم.

سرمربی راه آهن با بیان اینکه «هنوز لیگ شروع نشده تا در مورد جایگاه راه آهن در این مسابقات صحبت کنم»، خاطر نشان کرد: من قولی به مدیران باشگاه نداده‌ام و فقط گفته‌ام با تمام وجود تلاش می‌کنم راه آهن جایگاه بهتری نسبت به فصل گذشته به دست آورد. ما فصل گذشته با تمام مشکلات بهترین عنوان تاریخ راه آهن در لیگ برتر را کسب کردیم و در رده یازدهم قرار گرفتیم.

وی در مورد پسوند «شهرری» که در انتهای نام راه آهن قرار گرفته بود، تصریح کرد: این مسائل را از مالکان باشگاه بپرسید شاید این بحث‌ها روی بازیکنان تاثیر منفی بگذارد اما من تنها به مباحث فنی تیم کار دارم و بهتر است مالکان باشگاه در این خصوص پاسخگو باشند. ضمن اینکه فکر کنم سال قبل هم پسوند «شهرری» حذف شده بود.

«مالکان جدید راه آهن نمی‌خواهند به کسی طلبکار باشند و دنبال کار اصولی و منطقی هستند»، دایی با طرح این موضوع، افزود: قطعا با ادامه این روند راه آهن در سال‌های بعد به یکی از تیم های مطرح تبدیل شده و نتایج خوبی می‌گیرد. البته امسال هم باید با مشکلاتی که پیش از فصل برای ما پیش آمد به بهترین شکل مقابله کنیم و نتایج خوبی را به دست آوریم.

سرمربی راه آهن در مورد اینکه امسال هم عضو هیات مدیره راه آهن خواهد بود، تصریح کرد: من از مالک جدید باشگاه خواستم به هیچ عنوان در مسائل مدیریتی دخالت نکنم و تمرکزم روی کارهای فنی باشد. ایشان هم از ما حمایت کنند تا بتوانیم نتایج دلخواه را کسب کنیم.

دایی در بخش دیگر گفتگویش با خبرنگاران در مورد وضعیت پرسپولیس و حضور «مانوئل ژوزه» در این تیم گفت: من مربی راه آهنم نه پرسپولیس، پرسپولیس مربی دارد و آرزوی قلبی من این است که به خاطر هواداران و کسانی که این تیم را دوست داشته و با آن زندگی می‌کنند پرسپولیس همیشه موفق باشد. همچنین برای آقای مانوئل ژوزه هم آرزوی موفقیت می‌کنم گرچه شخصا ایشان را نمی‌شناسم زیرا فوتبال مصر را پیگیری نمی‌کردم البته در مطبوعات خوانده‌ام ایشان با الاهلی قهرمانی‌های زیادی کسب کرده و امیدوارم این روند را هم در پرسپولیس ادامه دهد، زیرا موفقیت ایشان باعث شادی ۴۰ میلیون هوادار پرسپولیس می‌شود.

دایی در پاسخ به این پرسش که «آیا شما جزو گزینه های سرمربیگری پرسپولیس بودید؟»، تصریح کرد: به هیچ عنوان صحبتی با من در این خصوص نشد و همه این مسائل در روزنامه‌ها مطرح می‌شد. متاسفانه برخی چیزهایی می‌نویسند که صحت ندارد هیچکدام هم به من ربطی پیدا نمی‌کند.

خبرنگار دیگری پرسید: «خیلی‌ها لیست اعلام شده برای بازیکنان فصل جاری پرسپولیس را به شما منصوب می‌کردند» که دایی در این خصوص، اظهارداشت:مطمئنا سلیقه یارگیری و یا نگه داشتن بازیکنان فصل جاری با نفراتی که من می‌خواستم فرق می‌کند البته به نظرم پرسپولیس بهترین‌ها را در خط حمله و دفاع جذب کرده و فقط در یکی دو جا خصوصا خط هافبک نیاز به نفرات خوبی دارد تا نقاط ضعفش را برطرف کند بنده به شخصه برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.

دایی همچنین به طلب ۳۱۹ میلیونی خود از پرسپولیس اشاره کرد و گفت: فقط یکبار طی این مدت با مسوولان پرسپولیس تماس داشتم و آن هم به خاطر پرداخت این بدهی بود. آقای زارع یک ماه پیش به من قول داد تا دو هفته دیگر این طلب پرداخت می‌شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. من امیدوارم حداقل حق و حقوق من را بدهند زیرا این طلب برای یک سال و نیم پیش است.

خبرنگاری در مورد حمایت تماشاگران از دایی در محل تمرین و یا حتی زمان ورود مانوئل ژوزه به ایران صحبت کرد که دایی در این خصوص خاطر نشان ساخت: من از لطف مردم کمال تشکر را دارم اما از آنهایی که واقعا پرسپولیس را دوست دارند می‌خواهم تنها مربیان و بازیکنان این تیم را تشویق کنند و به هیچ عنوان برای این تیم حاشیه درست نکنند. به نظر من اسم دایی این روزها برای پرسپولیس حاشیه سازی می‌کند واز آنهایی که واقعا به من علاقه‌مند هستند خواهش می‌کنم در ورزشگاه اسمم را نبرده و در تمرینات هم از تیم حمایت کنند. من به عنوان بازیکن و مربی در پرسپولیس خاطرات خوبی دارم و می‌خواهم این خاطرات خوش همیشه برایم باقی بماند.

خبرنگاری در مورد موضوعی که چندی پیش از سوی خبرگزاری‌ها مطرح شد اشاره کرد که در آن یکی از متهمان پرونده‌های اختلاس نامی را مطرح کرده که به نظر علی دایی است که او اینگونه به این موضوع پاسخ داد: این قدر این حرف‌ها احمقانه است که به خودم اجازه نمی‌دهم راجع به آن صحبت کنم. در این مملکت سالم زندگی کرده‌ام و برخی‌ها اگر کوچکترین مسئله‌ای از من پیدا می‌کردند تا الان صدبار آویزانم کرده بودند. یک عمله که پول مردم را خورده و برده ناگهان اسم مرا می‌آورد بدون اینکه سند و مدرکی داشته باشد! خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی که این موضوع را مطرح کرده‌اند را اگر چک کنید متوجه می‌شوید اصل‌شان به کجا وصل است. بهتر است دنبال اصل ماجرا بروند تا به این اتهامات پوچ و بی اساس دامن بزنند.

وی افزود: شما ببینید چه کسانی در این مدت پول مردم را غارت کرده‌اند و عوامل اصلی که دستور پرداخت این پول ها را داده‌اند هنوز آزادند و متاسفانه کسی کاری به آنها ندارد. آنها به من دایی گیر داده‌اند که در این سال‌ها روی پای خودم ایستاده‌ام. به آنها می‌گویم آرزوی خود را به گور خواهید برد که کوچکترین مسئله‌ای را از دایی چه در ایران و چه در دنیا ببینید. من سالم کار کرده‌ام و هیچ وقت زیر بار چنین حرف‌ها و اتهامات نمی‌روم.

سرمربی تیم راه آهن با بیان اینکه اینها مسائل سیاسی است و چون من کاری به سیاست ندارم نمی‌توانند به من کوچکترین نسبتی دهند، اضافه کرد: ۱۵ سال است در ایران کار اقتصادی می‌کنم و حتی هم یک ریال هم از هیچ بانکی پول نگرفته‌ام. این وصله‌ها به من نمی‌چسبد بهتر است بروند اصل ماجرا را جایی دیگر جویا شوند.

دایی گفت: کلیه کسانی که اختلاس می‌کنند آدم‌های شناخته شده‌ای هستند و مردم این موضوع را می‌دانند لزومی نیست من روی آن توضیح دهم اما بار دیگر می‌گویم علی دایی روی پای خودش ایستاده، تا به امروز نان حلال درآورده و اجازه نمی‌دهد یک ریال نان حرام سر سفره‌اش برود.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.