حاشیه های فینال جام جهانی کشتی آزاد

۰۳م اسفند ،

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد در اواخر کشتی احسان لشگری در وزن ۸۴ کیلوگرم مقابل حریف قدرتمند روسی وارد سالن شد و با تشویق بی امان علاقه مندان کشتی روبرو شد.

وی پس از ورود به سالن با بالا بردن دستان خود به ابراز احساسات تماشاگران پاسخ داد.

** کشتی پهلوانانه صادق گودرزی

صادق گودرزی که در وقت سوم به نظر می رسید از نظر بدنی در برابر حریف قدرتمند خود کم آورده است، به یکباره نتیجه کشتی را تغییر داد وبا چند زیر جانانه، کشتی را به سود خود و تیم ایران به اتمام رساند تا ایران با نتیجه ۴ بر یک و در شرایطی که دو وزن دیگر باقی مانده بود، به مقام قهرمانی دست یابد.

** تقوی با تعصب

در زمانی که مهدی تقوی در حال مبارزه با کشتی گیر روس بود و از وی عقب افتاده بود طرفداران ایرانی با شعار  تقوی با تعصب  او را به بازگشت به کشتی و باز گرداندن نتیجه تشویق می کردند.

** یا علی مدد برای احسان لشگری

در زمان کشتی احسان لشگری در وزن ۸۴ کیلوگرم، تماشاگران با شعار یا علی مدد از مولای متقیان خواستند تا این کشتی گیر کشورمان در پیکار خود به موفقیت برسد.

** عکس یادگاری رییس جمهوری با کشتی گیران آمریکا

در زمان توزیع جوایز، مدال ها و جام سومی ورزشکاران و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا توسط شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و امور دارایی و یکی از پیشکسوتان کشتی ایران به آنها اهدا شد.

مدال ها و جام نایب قهرمانی ورزشکاران و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد روسیه نیز توسط محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان ایران به آنها اهداء شد.

در زمان توزیع مدال ها و جام قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران زمانی که همه انتظار داشتند، رییس جمهوری مدال ها را بر گردن ملی پوشان و اعضای کادر فنی تیم کشورمان بیاندازد، او از پیشکسوتان کشتی دعوت کرد تا تک تک مدال ها را بر گردن قهرمانان کشورمان بیاندازند.

امامعلی حبیبی اولین طلایی کشتی ایران در المپیک، علیرضا سلیمانی قهرمان سال ۱۹۸۹ جهان در وزن فوق سنگین و غلامحسین الهام سخنگوی دولت از جمله کسانی بودند که مدال کشتی گیران کشورمان را به گردن آنان انداختند.

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری کشورمان نیز مدال علیرضا رضایی مربی تیم ملی کشتی آزاد را به گردن او انداخت.

جام قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز توسط رییس جمهوری به علیرضا سلیمانی داده شد تا وی آن را به علی بیات سرپرست تیم ملی کشتی آزاد بدهد و او جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

پس از توزیع مدال و جام تیم ها، سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران طنین انداز شد.

رییس جمهوری پس از پایان سرود ایران، به سمت تیم ملی کشتی آزاد آمریکا رفت و با ورزشکاران و مربیان این کشور دست داد و نکته جالب اینکه کشتی گیران آمریکا در زمان دست دادن با رییس جمهوری ایران، گوی سبقت را از یکدیگر می ربودند.

پس از احوال پرسی رییس جمهوری با اعضای تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، دکتر محمود احمدی نژاد و سایر مسوولانی که برای توزیع جوایز به جایگاه رفته بودند با تیم ملی کشتی آزاد آمریکا هم عکسی به یادگار گرفتند.

رسول خادم سرمربی و مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در زمان توزیع جوایز در جایگاه حضور نداشت.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.