حاشیه های کنسرت اخیر علیرضا قربانی

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

ghعلیرضا قربانی با همراهی ارکستر بزرگ اشتیاق به ارکستر مایستری سامان صمیمی، شب قبل در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ با اجرای گلچینی از ماندگارترین قطعات خود به تهیه کنندگی ترانه شرقی به مدیریت مجید روغنی در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد روی صحنه رفت.

این اجرا اتفاقات و حواشی زیر را در پی داشت:

– در این کنسرت علیرضا قربانی آثاری از فرهاد فخرالدینی، فردین خلعتبری، رهی معیری، استاد تجویدی، استاد خالقی، فریدون مشیری، همایون خرم، گل گلاب و افشین یداللهی برای مخاطبان اجرا کرد.

– این اجرا از ساعت ۱۹ و به سبب ترافیک شدید با نیم ساعت تاخیر آغاز شد و از نکات قابل توجه این کنسرت، نظم و هماهنگی مناسبی بود که میان برگزارکننده اجرا و مسئولین سالن برقرار بود نکته ای که کمتر در اجراهای کنسرت موسیقی شاهد آن هستیم.

-در اواسط اجرا علیرضا قربانی با اعلام نزدیکی این روزها به اولین سالگرد درگذشت زنده یاد همایون خرم گفت: این اجرا را با تمام وجود به روح استاد همایون خرم، استاد ادب و اخلاق تقدیم می‌کنم.

– علیرضا قربانی که با آهنگ آهنگ “هوای جنون” به روی سن آمد پس از اجرای این آهنگ در سخنانی گفت: اینکه مدت کوتاهی پس از اجرای کنسرت “حریق خزان” مجددا در تهران روی سن می روم شور و شعف خاصی در من بوجود آورده است و سعی خواهم کرد امشب به همراه ارکستر “اشتیاق” گلچینی از آثار ماندگار و نوستالژیک خود را برای شما اجرا کنم.

– وی در ادامه گفت: همیشه سعی کرده‌ام با مخاطب خود صادق باشم و آثاری خلق کنم که شان موسیقی ایرانی حفظ شود و این سعی و تلاش خود را در افزایش حساسیت در انتخاب اشعار و همچنین کار روی تنظیم و آهنگسازی کار نشان دهم.

– این کنسرت به مانند اجرای قبلی علیرضا قربانی در تالار وحدت از استقال قابل توجهی از سوی مخاطبان برخوردار بود که این مسئله نوید آشتی مردم با موسیقی اصیل ایرانی را می دهد.

– توضیحات علیرضا قربانی روی قطعات اطلاعات کافی به مخاطب را ارائه می داد که این اطلاعات پیش از اجرا در درک مخاطب از کم و کیف قطعات موثر بود، پس از اعلام استراحت ۱۵ دقیقه ای و علی رغم اینکه حاضرین برای استراحت کوتاه می توانستند سالن را ترک کنند؛ اما تقریبا سالن پر بود و حاضرین در سالن دربارهٔ قطعات کنسرت و انتخاب اشعار صحبت می کردند.

منبع: نسیم


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.