حتی فکر حمله را هم نکنید

جام جم آنلاین: نخست وزیر اسبق انگلیس در گفتگو با امانپور در سی‌ان‌ان در خصوص تبعات حمله به ایران هشدار داد و تاکید کرد:حتی فکر حمله را هم نباید کرد.

تونی بلر گفت: یکی از مشکلات سیاست در دوران ما که درباره منطقه یورو نیز وجود دارد این است که شما مجبور می‌شوید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بسیار دشوار است. فکر حمله به ایران نیز بسیار دردسرساز و آثار آن غیرقابل پیش‌بینی است.

خاتمی هدف حمله براندازان

 محمدرضا خاتمی، دبیر کل جبهه منحله مشارکت با اعتراف به اینکه برخی اصلاح طلبان برانداز هستند گفت: ما قبول داریم عده ای هستند که براندازند. اما شما ببینید آن مراکز و رسانه‌هایی که به نفع براندازی تبلیغ می‌کنند شاید بیشتر از آن که مثلاً به نظام جمهوری اسلامی حمله کنند، به آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان حمله می‌کنند. چرا؟ برای اینکه از یک سنخ نیستند. 

وی گفت: اینکه ما هر روز بیاییم اعلام کنیم که سلطنت طلب نیستیم، وابسته نیستیم و … خوب این را که همه می‌دانند. ما داریم کار خودمان را انجام می‌دهیم. من فکر می‌کنم مرزها کاملاً مشخص است.

به گزارش سایت ضد انقلابی گویا نیوز،خاتمی با اشاره به انتخابات دوم خرداد سال ۷۶ گفت: آن زمان، به خاطر حوادثی که اتفاق افتاده بود همه موشک های کروز در خلیج فارس روی ایران نشانه گیری شده بودند. یک انتخابات، نه تنها سر آن موشک‌ها را برگرداند بلکه دنیا مشتاق شد که بیاید و با ایران ارتباط سازنده برقرار کند.

شکست ائتلاف حمله به ایران

شگفتی تحلیلگران از تحولات سیاسی همگرایانه در رژیم صهیونیستی و تشکیل ائتلاف گسترده در این رژیم دیری نپایید و حزب اصلی متحد دولت، از ائتلاف تازه تأسیس خارج شد. این امر تأثیرات مهمی هم بر عرصه داخلی این رژیم و هم بر گمانه زنی های موجود برای حمله احتمالی به ایران بر جای می گذارد.

رسانه های رژیم صهونیستی از خروج حزب «کادیما» از دولت ائتلافی این رژیم خبر داده اند.

بر این اساس، خط تحلیلی غالب چنین بود که با موفقیت نتانیاهو در جذب مهمترین حزب مخالف خود به دولت و ایجاد اتحاد میان نیروهای سیاسی داخلی، از این پس تمام هم و غم این رژیم بر مسائل خارجی و به ویژه مسئله ایران متمرکز خواهد بود. این امر به ویژه از آن جهت اهمیت می یافت که موفاز به موضع گیری های گاه و بیگاه خود علیه حمله احتمالی به ایران شهره بود.

سناریوی انتخاباتی اصلاح‌طلبان

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان باید فعالانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر حضور داشته باشند، گفت: درصورتی که اصلاح طلبان بر سر کاندیدایی به اجماع نرسند به دنبال کاندیدای اصولگرایی می روند که عداوتی با جریان اصلاح طلبی نداشته باشد و از فکر و اندیشه اصلاح طلبان استفاده و آنان را مورد مشورت قرار دهد.

محمدرضا خباز در گفتگو با مهر،به سه استراتژی اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مرحله اول این است که بر روی کاندیدای مقبول و شناخته شده ای که در خور جایگاه ریاست جمهوری باشد و نیاز به کار فراوان نداشته باشیم، اجماع شود. مرحله دوم در شرایطی است که شخصیت های مد نظر وارد عرصه نشدند. آن گاه باید بین اصلاح طلبان سراسر کشور اجماع صورت گیرد. یعنی همایش بزرگی برگزار شود و چند کاندیدا مطرح شوند و هر کاندیدایی که به رای اصلاح طلبان رسید مورد حمایت همه اصلاح طلبان قرار گیرد.

وی ادامه داد: درصورتی که این مرحله هم توفیقی به دست نیامد باید به دنبال کاندیدای اصولگرایی که به اصلاح طلبان نزدیک تر باشد برویم. کسی که تفکر اصلاح طلبی را قبول داشته باشد و با اصلاح طلبان کینه و عداوت نداشته باشد و از فکر و اندیشه اصلاح طلبان استفاده و آنان را مورد مشورت قرار دهد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.