حتی لنزهای رنگی را از آرایشگرها خریداری نکنید

۱۳م دیماه ،

یک فوق‌تخصص چشم از شیوع بالای بیماری زخم قرنیه باکتریال در کشور خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، فشار داخل چشمی ۳۰درصد اشخاص مبتلا به این عارضه افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،دکتر سیامک زارعی، استادیار گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که اگر فشار داخل چشمی بالا باشد،بطور قطع عوارض زخم قرنیه نیز افزایش می‌یابد، افزود: آنالیزها دربارهٔ بیماری زخم قرنیه باکتریال مشخص کرد: فشار داخل چشمی اغلب کسانی که زخم شدیدتری دارند و یا از مشکلات دیگری در ناحیه قرنیه و چشم رنج می‌برند، بیشتر است و شاید بتوان گفت که درمان آن از عوارض بیشتر جلوگیری کند.

دکتر سیامک زارعی دربارهٔ انواع زخم های قرنیه  گفت: این زخم ها به دو نوع عفونی و غیرعفونی تقسیم می‌شوند، اما نوع عفونی آن در ایران شایع‌تر است و یکی از اورژانس‌های مهم چشمی محسوب می‌شود.

وی افزود: زخم قرنیه چشمی با ریشه عفونی می‌تواند عامل باکتریال،قارچی یا ویروسی داشته باشد و در این میان بروز ترومای چشمی مانند ضربه شاخه درخت به چشم و یا استفاده از لنزهای تماسی بیشترین موارد آسیب به چشم بوده است.

به گفته وی، اگر فردی با لنز بخوابد، ریسک ابتلا به عفونت قرنیه تا ۲۰برابر افزایش می‌یابد و نکته مهمتر این که لنز باید از بینایی‌سنج یا چشم پزشک خریداری و بهداشت استفاده و نگهداری آن دقیق آموزش و رعایت شود.

این فوق‌تخصص فلوشیپ قرنیه همچنین تأکید کرد: به هیچ وجه اشخاص نباید حتی لنزهای رنگی را از آرایشگرها خریداری کنند، چراکه در مواردی که استفاده از این لنزها ایجاد عفونت کرده با وجود انجام اقدامات درمانی منجر به نابینایی فرد شده است.

زارعی دربارهٔ تأثیر تغذیه بر مشکلات چشمی اظهار کرد: بنظر نمی‌رسد تغذیه در درمان عارضه‌های چشمی تأثیر چندانی داشته باشد، اما بطورکلی باید توصیه کرد اشخاص تغذیه سالمی داشته باشند و سبزیجات و انواع میوه را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

وی همچنین گفت: شایع‌ترین سبب مراجعه اشخاص به بیمارستا‌ن‌ها در حوزه بیماری‌های چشمی، آب مروارید است که مهمترین عامل بروز آن افزایش سن و پیری است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.