حتی اگر صندلی تازه ایجاد نشود با صندلی خالی مواجه می‌شویم

۲۱ام بهمن ،

با توجه به تغییرات جمعیتی در کشور در ۵ سال آینده حتی اگر صندلی تازه در دانشگاه ها ایجاد نشود ما با صندلی خالی مواجه می‌شویم.

حسین نادری منش، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: جمعیت کشور درحال تغییرات است چنانچه هم اکنون ۱۲ میلیون جمعیت بین ۱۸ تا ۲۴ سال در کشور وجود دارد و در ۵ سال آینده این تعداد به ۹ میلیون نفر می‌رسد پس اگر حتی صندلی تازه ایجاد نشود به سبب کاهش جمعیت شاهد صندلی‌های خالی در سطح دانشگاه های کشور هستیم. البته این را هم باید در نظر بگیریم که اگر بازار کار خارج هم مناسب نباشد انگیزه و کار هم کاهش می یابد.

نادری منش تصریح کرد: البته این فرآیند طبیعی علاقه و انگیزه در تحصیلات آموزش عالی خوب است اما اگر منجر به افزایش کیفیت زندگی اشخاص نشود استقبال کاهش می‌یابد.

وی به تعداد متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون فشار بر روی کارشناسی ارشد است چنانچه نزدیک به یک میلیون متقاضی در این مقطع وجود دارد و در حالی که حداکثر ظرفیت ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار نفر است چنانچه بسیاری از خانواده‌ها و داوطلبانی که در خارج از کشور زندگی می کنند متقاضی افزایش ظرفیت دانشگاهها در مقطع ارشد در داخل از کشور می باشند و ماهم مجبوریم به تقاضای اجتماعی جواب دهیم تا حدی که به مباحث طرح‌های کلان هم توجه داشته باشیم./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.