حجت الاسلام رشاد: امکانات حوزه های علمیه تهران در حد دانشگاه هم نیست

حجت الاسلام رشاد: امکانات حوزه های علمیه تهران در حد دانشگاه هم نیست

گزارش هنرنیوز از نشست خبری آئین آغاز سال تحصیلی ۹۲-۹۱حوزه های علمیه تهران؛

حجت الاسلام رشاد: امکانات حوزه های علمیه تهران در حد دانشگاه هم نیست

حجت السلام و المسلمین علی اکبر رشاد در نشست خبری آئین آغاز سال تحصیلی ۹۲-۹۱حوزه های علمیه تهران گفت: حوزه های علمیه تهران مورد حمایت دولت نیستند و مجموعه امکانات حوزه های علمیه تهران در حد یک دانشگاه کوچک هم نیستند.

تاریخ : چهارشنبه ۱۵ شهریور ساعت ۱۴:۱۸

نشست خبری آئین آغاز سال تحصیلی ۹۲-۹۱حوزه های علمیه تهران صبح امروز ۱۵ شهریور ماه با حضور حجت السلام و المسلمین علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه برگزار شد.
در ابتدای این نشست حجت السلام و المسلمین علی اکبر رشاد گفت: در تهران حدود ۱۰۰ مدرسه با حدود ۱۰ هزار طلبه و مدرس وجود دارد که در این میان تعدادی از اساتید و مدرسان در منازل کرسی تحصیل دارند.
وی ادامه داد: خوشبختانه برای اینکه حوزه علمیه کمی نظام یافته تر شود شورای حوزه های علمیه استان تهران و مرکز حوزه تهران به وجود آمد. حوزه علمیه تهران به تازگی کمی نظم یافته تر شده و تا حدودی مسائل اجرایی و امور مالی این حوزه سر و سامان پیدا کرده است.
رشاد افزود: حوزه های علمیه تهران مورد حمایت دولت نیستند و بودجه مناسبی ندارد و همیشه مشکلات فراوانی در زمینه مالی دارند، طلاب در فقر زندگی می کند و این را مردم نمی دانند. مدارس حوزه علمیه وضع مساعدی ندارند و مجموع امکانات و بودجه حوزه های علمیه تهران به اندازه یک دانشگاه متوسط نیست همچنین ظرفیت حوزه های علمیه در تهران از نظر متراژ به عنوان یک دانشگاه کوچک نیست.
رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه نباید دولتی شود و هیچگاه هزینه هایش از دولت تامین نمی شود و به این خاطر اگر بخواهد استقلال خود را حفظ کند باید با محدودیت ها بسازد.
حجت الاسلام و المسلمین رشاد تاکید داشت: سال گذشته آئین آغاز سال تحصیلی را با دعوت از آیت الله مکارم شیرازی و در کنار مرقد مطهر امام خمینی طی مراسمی گسترده برگزار کردیم، امسال نیز برای سال دوم این مراسم با حضور آیت الله العظمی مجتبی تهرانی تنها مرجع تقلید مستقر در تهران برگزار خواهد شد که در کنار ایشان مدیر حوزه های علمیه کشورحجت الاسلام حسینی بوشهری و حجت الاسلام جمشیدی نیز حضور خواهند داشت و از حضور حجت الاسلام قرائتی نیز در روز مراسم بهره خواهیم برد.
وی تصریح کرد: آئین آغاز سال تحصیلی ۹۲-۹۱ سه شنبه ۲۱ شهریور ماه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱:۳۰ در مدرسه عالی مطهری واقع در بهارستان برگزار خواهد شد و در این مراسم عمدتا به مسائل تربیتی و اخلاقی در حوزه خواهیم پرداخت.
حجت السلام علی اکبر رشاد گفت: حدود ۶۰ درصد طلاب را برادران و ۴۰ درصد آنها را خواهران تشکیل می دهند و به همین میزان نیز حوزه های علمیه خواهران و برادران را داریم.

کد خبر: ۴۵۷۸۸

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.