حجت الاسلام صدیقی: غربی ها با تحریم به مردم خودشان آسیب می زنند/آنها اهل مذاکره نیستند

به گزارش خبرآنلاین، خطیب نماز جمعه تهران، می گوید: ما در فشارها رشد کردیم. جنگ برای ما دانشگاه بود و تحریم‌ها «مایه شکوفایی» ما شد و هر چه تحریم‌ها اضافه شود استقامت و شکوفایی ما بیشتر می شود و همان طور که مقام معظم رهبری گفتند:« با تحریم،‌ آنها خودشان را محاصره می‌کنند و به مردم خودشان آسیب می‌زنند.»
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ در مسکو خاطر نشان کرد: مذاکره از جانب ایران با برخورد «مقتدرانه، منطقی و برنامه‌ریزی شده» صورت گرفت که قهرا از این برخورد منطقی دنیای سلطه کم می‌آورد، لذا در حین مذاکره تهدید و فشار را همراه کردند و نشان دادند،‌ اهل مذاکره نیستند.
صدیقی در ادامه تصریح کرد: ۷۲ مدیر که در تدوین قانون اساسی و مسایل قضایی نقش داشتند را از ما گرفتند، اما کشور و انقلاب ما تکان نخورد و ملت ما با رفتن آنها دست از آرمان‌ امام و شهدا برنداشت و انشاءالله تا ظهور امام زمان محکم می‌ایستد.
وی گفت ، اما آنها فریب‌کارند. آنها به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند در حالی که این نظام، نظام مردم و شهدا است، این‌ها با مردم و حکومت‌‌های مردمی سازگاری ندارند و دشمن مردم هستند. به عربستان و حکومت‌های غیر دموکراتیک آن همه سلاح کشتار جمعی دادند، اما با حکومت‌های مردمی مثل ایران مشکل دارند و مردم ما آمریکا و هم پیمانانش را می‌شناسند و گول آنها را نمی‌‌خورند و فشار‌ها را تحمل می‌کنند.

دیگر اظهارات امام جمعه موقت تهران به نقل از ایسنا به شرح زیر است:
پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر
*بعد از پیروزی او مردم در میدان التحریر ندای الله اکبر دادند و مردم غزه شاد شدند و این جای تامل دارد. پیام آن این است که این حرکت اسلامی است و نشان دهنده انگیزه مردم است و پیام دیگر این است که مبارک رفت و مردم بیدار شده‌اند و مبارک‌های دیگر هم در منطقه خواهند رفت.
* انگیزه انقلابیون مصر و شهدای آنها مقابله با اسراییل بود و این رییس جمهور منتخب (محمد مرسی)باید بداند که ملت توقع‌اش مقابله با اسراییل و لغو قرارداد ذلت‌بار کمپ دیوید است و امروز صحنه امتحانجدیدی است برای این منتخبین.
*انقلاب بحرین هم‌چنان با همه قدرت‌ و جوشش رو به پیش است. اما رژیم آل خلیفه هنوز عبرت نگرفته و به حملات دد منشانه خودش نسبت به ملت بی‌دفاع بحرین ادامه می‌دهد و عواطف مردم مومن و نترس بحرین را جریحه‌دار کرده است، اما با این اقدامات زوال آل خلیفه سریعتر خواهد شد.
* عراق بدون دخالت بیگانه در حال ساماندهی است، اما گروه‌هایی در داخل عراق با حمایت آمریکای ضربه خورده درصدد ساقط کردن دولت آقای مالکی بودند که این اتفاق به کمک مردم و روحانیون صورت نگرفت و انتظار داریم از مردم عراق که گول بیگانگان را نخورند و از دولت خودشان حمایت کنند و کشورشان را در مسیر عزت و اعتلا قرار دهند.
قوه قضائیه و مبارزه با فساد
*حمایت‌های حضرت آقا که در همه مسایل کارشناس هستند باید مورد توجه قرار گیرد. هر کس کار خالصانه به خدای خود تقدیم کند، خداوند هم بهترین مصلحت را برای او رقم می‌زند و حمایت ایشان از دستگاه، قضایی نوید آن است تا این دستگاه خودش را بیابد و قضات در جلب اعتماد مردم بیشتر از سابق تلاش کنند.
* برخورد‌ها با مفاسد اقتصادی خوب است اما به گفته مقام معظم رهبری تا قله فاصله است. قاضی حق مدار باشد جزو ممتاز ‌های جامعه اسلامی است و در قیامت نیز از برجستگی خاصی برخوردار خواهد بود. چند دسته از مردم هستند که مجازات سختی در انتظارشان است،‌ اول قضات جور که قاضی‌اند، اما تحت تاثیر جریانات قرار می‌گیرند و رشوه می‌گیرند و حق را نمی‌بینند و آنها که مال یتیم را بخورند و آنها که شهادت دروغ می‌خورند اینها وضع بدی در قیامت خواهند داشت.

/۲۲۷۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.