حداقل حقوق سال آینده افزایش می‌یابد؟/حقوق ۵ میلیونی بدون مالیات در راه است

یک نماینده مجلس از پیشنهاد کمیسیون اجتماعی برای اعمال تغییرات در میزان حداقل حقوق سال ۱۴۰۱ خبر داد.

حداقل حقوق سال آینده افزایش می‌یابد؟/حقوق 5 میلیونی بدون مالیات در راه است

به گزارش ممتاز نیوز، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد‌های کمیسیون اجتماعی برای اعمال تغییراتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: بر اساس پیشنهاد این کمیسیون میزان حداقل حقوق که در لایحه بودجه چهار میلیون و نیم تعیین شده بود را به مبلغ ۵ میلیون تومان افزایش دادیم و سقف پرداخت مالیات نیز که مبلغ ۵ میلیون تعیین شده بود را به ۶ میلیون تومان افزایش دادیم چرا که خط فقر در کشور ۶ میلیون تومان تعیین شده است، بنابراین افرادی که کمتر از این مبلغ دریافت کنند باید معاف از پرداخت مالیات شوند و برای حقوق بالاتر از این مبلغ نیز پرداخت مالیات باید به صورت پلکانی افزایش پیدا کند تا فشاری بر مردم تحمیل نشود.

گفتنی است پیشنهادات کمیسیون در کمیسیون تلفیق بررسی و در صورت تصویب راهی صحن علنی خواهد شد.

جزییات بیشتر از حداقل حقوق کارمندان

جزئیات بودجه نشان می‌دهد حداقل حقوق کارمندان در سال جاری ۳.۵ میلیون تومان است که دولت پیشنهاد کرده است ایت رقم برای سال بعد به ۴.۵ میلیون تومان افزایش یابد.

طبق بخشنامه بودجه و تصمیمات گرفته شده متوسط افزایش کارمندان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ درصد پیش بینی شده است. به عبارت دیگر حداقل بگیران ۲۹ درصد افزایش حقوق را تجربه می‌کنند و هر چقدر حقوق بالاتر برود به همان نسبت ضریب افزایش حقوق کاهشی می‌شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.