حدود ۹۷ درصد جمعیت کشور با سوادند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در واکنش به آمار منتشر شده مبنی‌‌بر وجود ۵/۳ میلیون بی سواد در کشور، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون حدود ۹۷ درصد جمعیت کشور با سواد هستند.

جبار کوچکی‌نژاد‌ارم‌ساداتی در گفت‌وگو با خانه ملت،‌ با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر نهضت سوادآموزی تلاش مؤثری در جهت کاهش میزان بی‌سوادان انجام داده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به آمار منتشر شده مبنی‌‌بر وجود ۵/۳ میلیون بی سواد در کشور، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون حدود ۹۷ درصد جمعیت کشور با سواد هستند.

وی با تاکید براینکه به‌طور حتم آمار بی‌سوادی کشور تنها مربوط افراد بالای ۵۰ است، یاد‌آور شد: بیشتر بی‌سوادان کشور بالای ۵۰ سال هستند که این افراد جزء آمار بی‌سوادی محسوب و شمارش نمی‌شوند.

این نماینده مجلس نهم، با اعلام اینکه در بعضی از استان‌های کشور هم‌اکنون حدود ۱۰۰درصد باسواد هستند، تصریح کرد: میزان باسوادی استان به استان فرق می‌کند، اما خوشبختانه میزان باسوادی بالا است.

کوچکی‌نژاد‌ارم‌ساداتی با اشاره به تأثیر پراکندگی بی سوادان در کاهش ریشه کن شدن بی‌سوادی در کشور، افزود: همین پراکندگی موجب شده که مسئولان نتوانند یک نظم و نظامی را به افراد بی‌سواد داده و برای سوادآموزی و شناسایی آنها برنامه ریزی کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، سهل‌انگاری و ناهماهنگی برخی از مسئولان و ارگان‌های ذی‌ربط را در ریشه‌کن نشدن بی‌سوادی اثربخش دانست و گفت: برای ریشه کن شدن بی‌سوادی باید وزارت آموزش و پرورش همکاری بیشتری را با نهضت سوادآموزی داشته باشد.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.